Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel, przetwórstwo owocowo-warzywne i branża cukiernicza mają największy potencjał by zachodziły w nich przejęcia

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 07-10-2011, 15:23
Handel, przetwórstwo owocowo-warzywne i branża cukiernicza mają największy potencjał by zachodziły w nich przejęcia
Na zdj. Krzysztof Rudnik, wicedyrektor w firmie Deloitte.

Branża spożywcza ma duży potencjał z punktu widzenia fuzji i przejęć. Można oczekiwać transakcji w tym sektorze, szczególnie w segmencie owocowo-warzywnym, cukierniczym, a także w handlu. Trudniej będzie natomiast o przejęcia w sektorze mięsa - oceniają uczestnicy IV Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Sektor mięsny przeżywa problemy, boryka się z niską marżą. Nie spodziewałbym się wielu transakcji w tym sektorze, chyba że będą to transakcje - okazje - mówił podczas forum Krzysztof Rudnik, wicedyrektor w dziale fuzji i przejęć firmy Deloitte.

Podobnego zdania był Aleksander Kacprzyk, partner w funduszu Resource Partners. - W branży mięsnej jest bardzo dużo firm z dużym, niewykorzystanym parkiem maszynowym. Stałe koszty rozbijają te firmy. Jeśli do tego dołożymy fluktuację cen surowca i odbiorców, którzy patrzą na cenę, to sytuacja robi się bardzo trudna - oceniał Kacprzyk.

Dodał, że z punktu widzenia przejęć bardzo ciekawym segmentem jest przetwórstwo owoców i warzyw, a także handel.

- Sklepy niezależne z natury rzeczy muszą się konsolidować. Coraz częściej widzimy, że już wspólne platformy zakupowe są za małe by konkurować z dużymi graczami - mówił Kacprzyk.

Zdaniem Krzysztofa Rudnika, branża przetwórstwa owocowo-warzywnego jest ciekawa ze względu na silne marki.

- Jest kilka podmiotów, których marki mają dość ciekawą i silną pozycję i myślę, że na pewno znajdą się zainteresowani takimi markami. Tutaj wszystko będzie zależało od planów właścicieli firm - mówił Krzysztof Rudnik.

Dodał, że ciekawa jest też branża cukiernicza, szczególnie w segmencie czekolad i ciastek - Tutaj pewnie będziemy widzieli jeszcze kilka transakcji - mówił.

Jego zdaniem, branża spożywcza ma duży potencjał do tego, by dochodziło w niej do dużych transakcji przejęć, głównie ze względu na chęć poszerzania portfela marek.

- To nie jest tylko kwestia rośnięcia w siłę wobec detalistów, aby mieć coraz lepszą pozycję negocjacyjną, ale też budowania silnego portfela produktów. Myślę, że zarówno polskie jak i zagraniczne firmy będą chciały dobierać sobie w ten sposób nowe produkty - ocenia wicedyrektor Deloitte.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.