Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Henryka Bochniarz: Japońscy konsumenci doceniają wysoką jakość produktów spożywczych

  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2017, 09:50
Henryka Bochniarz: Japońscy konsumenci doceniają wysoką jakość produktów spożywczych
Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan. Fot. PTWP

Dzięki umowie UE z Japonią o wolnym handlu, polskie firmy produkujące i przetwarzające żywność zyskują szansę na szerszą współpracę handlową z tym dalekim, azjatyckim krajem. Czym się charakteryzuje japoński konsument?

Na ile japoński konsument otwarty jest na nowe smaki i produkty z Unii Europejskiej, a tym samym z Polski? – Japońscy konsumenci nie znają jeszcze wielu produktów europejskich, ponieważ funkcjonują na rynku, który przez całe lata był zamknięty. Jeśli więc producenci przeprowadzą dobre akcje promocyjne, mogą jako pierwsi wejść do Japonii z nowymi produktami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.

Dodaje, że Japończycy są też narodem, który bardzo dużo podróżuje. We włoskich czy francuskich restauracjach jest wielu turystów japońskich i widać, że są zafascynowani europejskim jedzeniem. Dzięki temu nieco łatwiej można zaistnieć na ich rynku.

– Tak więc z jednej strony Japończycy mają tradycyjną strukturę konsumpcji i trudno to będzie zmienić, a z drugiej są zafascynowali innymi produktami. To dotyczy przede wszystkim wyrobów najwyższej jakości i stąd, jak się im dostarczy szampana francuskiego czy wysokiej jakości sery, jest to dla nich atrakcyjne – mówi Bochniarz.

Jej zdaniem polscy producenci żywności powinni mieć na uwadze, że jest to rynek bardzo wymagający, ale z drugiej strony bardzo atrakcyjny – są tam bardzo wysokie ceny żywności, więc te firmy, które będą w stanie zapewnić odpowiednią jakość, mają szansę na podbój japońskiego rynku spożywczego.

– Pamiętajmy również, że nie jest to rynek produktów masowych. Japoński konsument – a mówimy o 127 mln ludzi – jest przyzwyczajony do tego, że jakość naprawdę musi być wysoka, więc to nie jest kraj, który można zasypać masowym produktem niskiej jakości – podsumowuje Henryka Bochniarz.

Zapraszamy do lektury całego wywiadu z Henryką Bochniarz:

Japonia – perspektywiczny rynek dla polskich producentów żywności (obszerny wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 319) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH