Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Henryka Bochniarz: Japońscy konsumenci doceniają wysoką jakość produktów spożywczych

Dzięki umowie UE z Japonią o wolnym handlu, polskie firmy produkujące i przetwarzające żywność zyskują szansę na szerszą współpracę handlową z tym dalekim, azjatyckim krajem. Czym się charakteryzuje japoński konsument?

Henryka Bochniarz: Japońscy konsumenci doceniają wysoką jakość produktów spożywczych
Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan. Fot. PTWP

Na ile japoński konsument otwarty jest na nowe smaki i produkty z Unii Europejskiej, a tym samym z Polski? – Japońscy konsumenci nie znają jeszcze wielu produktów europejskich, ponieważ funkcjonują na rynku, który przez całe lata był zamknięty. Jeśli więc producenci przeprowadzą dobre akcje promocyjne, mogą jako pierwsi wejść do Japonii z nowymi produktami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.

Dodaje, że Japończycy są też narodem, który bardzo dużo podróżuje. We włoskich czy francuskich restauracjach jest wielu turystów japońskich i widać, że są zafascynowani europejskim jedzeniem. Dzięki temu nieco łatwiej można zaistnieć na ich rynku.

– Tak więc z jednej strony Japończycy mają tradycyjną strukturę konsumpcji i trudno to będzie zmienić, a z drugiej są zafascynowali innymi produktami. To dotyczy przede wszystkim wyrobów najwyższej jakości i stąd, jak się im dostarczy szampana francuskiego czy wysokiej jakości sery, jest to dla nich atrakcyjne – mówi Bochniarz.

Jej zdaniem polscy producenci żywności powinni mieć na uwadze, że jest to rynek bardzo wymagający, ale z drugiej strony bardzo atrakcyjny – są tam bardzo wysokie ceny żywności, więc te firmy, które będą w stanie zapewnić odpowiednią jakość, mają szansę na podbój japońskiego rynku spożywczego.

– Pamiętajmy również, że nie jest to rynek produktów masowych. Japoński konsument – a mówimy o 127 mln ludzi – jest przyzwyczajony do tego, że jakość naprawdę musi być wysoka, więc to nie jest kraj, który można zasypać masowym produktem niskiej jakości – podsumowuje Henryka Bochniarz.

Zapraszamy do lektury całego wywiadu z Henryką Bochniarz:

Japonia – perspektywiczny rynek dla polskich producentów żywności (obszerny wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Henryka Bochniarz RSS ALERT    /    Konfederacja Lewiatan RSS ALERT    /    Japonia RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    eksport do Japonii RSS ALERT    /    UE-Japonia RSS ALERT    /    umowa UE-Japonia RSS ALERT    /    handel międzynarodowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.71.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.