Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Henryka Bochniarz: Umowa UE-Japonia jest bardzo ważna dla polskich producentów żywności  

  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2017, 10:06
Henryka Bochniarz: Umowa UE-Japonia jest bardzo ważna dla polskich producentów żywności   
Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan (fot. PTWP)

6 lipca br. UE i Japonia zawarły umowę o wolnym handlu. Jest to szansa dla polskich firm spożywczych na zwiększenie eksportu do Japonii. – Na pewno będzie im dużo łatwiej handlować i promować swoje produkty spożywcze, ponieważ będzie się to odbywać pod sztandarem UE – mówi serwisowi portalspozywczy.pl  Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.

– Polskie firmy spożywcze konkurują na rynku japońskim z wielkimi firmami zagranicznymi i udaje im się przebijać. Jako przykład mogę podać firmę Abramczyk, producenta mrożonych ryb i owoców morza z całego świata, która eksportuje swoje wyroby m.in. do Japonii. Są to wymagające produkty, które trzeba dostarczać w bardzo wysokiej jakości, ponieważ w tej branży istnieje ogromna konkurencja. Dodatkowo Japończycy mają wobec tej kategorii żywności wysokie wymagania. A jednak polskiej firmie udało się spełnić wszystkie warunki i przebić się – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan oraz prezes Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego.

Dodaje, że producenci świeżych owoców i warzyw również zaczynają zwiększać swój eksport na japoński rynek. Widać więc, że polscy producenci żywności mają potencjał, aby eksportować swoje wyroby do Japonii. 

– Uważam, że umowa handlowa między UE a Japonią jest bardzo ważna dla polskich producentów żywności – na pewno będzie im dużo łatwiej handlować i promować swoje produkty spożywcze, ponieważ będzie się to odbywać pod sztandarem UE. Ponadto Japończycy uznają certyfikaty chronionego oznaczenia geograficznego, które są dowodem na wyrób spożywczy wysokiej jakości. Kraje Unii Europejskiej mają tego typu produkty, np. ser Parmezan czy francuski szampan – tłumaczy Bochniarz.

Podkreśla, że Polska również ma produkty legitymujące się certyfikatami, które zapewniają szczególną ochronę i promocję. – Jestem przekonana, że nasz oscypek oraz wyroby czekoladowe będą mogły konkurować z produktami innych krajów europejskich. Uważam więc, że mamy szerokie pole do współpracy handlowej z Japonią – mówi Henryka Bochniarz.

Zapraszamy do lektury całego wywiadu z Henryką Bochniarz:

Japonia – perspektywiczny rynek dla polskich producentów żywności (obszerny wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Paweł 03-10-2017, 09:40:
Widać że Pani Henryka się zna... Współpraca z Japonia polskich firm żywnościowych jest praktycznie żadna. A Japoński rynek jest wręcz hermetyczny.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH