Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hiszpania coraz ważniejszym partnerem handlowym Polski

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2016, 14:11
Hiszpania coraz ważniejszym partnerem handlowym Polski
Corrida de toros, czyli tradycyjna hiszpańska walka człowieka z bykiem fot. Shutterstock

Hiszpania staje się coraz ważniejszym partnerem handlowym Polski i może znaleźć się w pierwszej piątce odbiorców naszych towarów i usług. Perspektywy gospodarcze dla Hiszpanii są dobre i polskie firmy mogą mocniej zawalczyć o ten rynek.

Po zahamowaniu eksportu na Wschód, polskie firmy rozpoczęły poszukiwania innych rynków eksportowych, a Hiszpania zaczęła pełnić coraz ważniejszą rolę dla Polski w wymianie handlowej. Hiszpania to piąty pod względem liczby ludności kraj w Unii Europejskiej (ok. 47 mln ludzi), czyli potencjalnie jeden z największych rynków dla naszych eksporterów.

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie ocenia w materiałach przesłanych serwisowi portalspozywczy.pl, że prognozowanie tendencji rozwojowych w poszczególnych sektorach gospodarki hiszpańskiej jest obarczone sporym ryzykiem, jednak w przypadku sektora rolno-spożywczego sytuacja napawa większym optymizmem na tle innych branż hiszpańskiej gospodarki.

WPHI zaznacza, że na podstawie wieloletniego doświadczenia i wypowiedzi ekspertów z branży można wskazać kilka czynników, które będą decydować o tempie rozwoju sektora rolno-spożywczego w najbliższym czasie.

Po pierwsze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że sektor rolno-spożywczy nie wykazuje znaczących wzrostów sprzedaży na rynku krajowym w okresach szybkiego wzrostu gospodarczego, ale, z tego samego powodu, nie odnotowuje również gwałtownych spadków sprzedaży w okresie recesji.

Z punktu widzenia poszczególnych segmentów rynku rolno-spożywczego przede wszystkim oczekuje się największego wzrostu w przypadku przemysłu mięsnego, mleczarskiego i produkcji napojów, choć trudno opierać się w tym przypadku na konkretnych danych liczbowych. Są to segmenty o największym potencjale wzrostu biorąc pod uwagę dotychczasowe tendencje na rynku, jak też wypowiedzi ekspertów.

Niezależnie od wspomnianych segmentów oczekuje się wzrostów w przypadku produktów o wyższym stopniu przetworzenia, jak np. pakowane świeże owoce i warzywa, czy dania gotowe do spożycia.

 Według WPHI Ambasady RP w Madrycie spodziewane są też wzrosty produktów ekologicznych, choć w średnim tempie, biorąc pod uwagę, że konsument hiszpański nie jest jeszcze tak dojrzały jak konsument niemiecki, brytyjski czy skandynawski.

- Należy zaznaczyć, że rynek pozostanie na razie rynkiem ceny, ale stopniowo będą wzrastać wydatki na produkty spożywcze postrzegane jako produkty o większej wartości dodanej, w tym produkty importowane – informuje WPHI.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH