Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hiszpania coraz ważniejszym partnerem handlowym Polski

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2016, 14:11
Hiszpania coraz ważniejszym partnerem handlowym Polski
Corrida de toros, czyli tradycyjna hiszpańska walka człowieka z bykiem fot. Shutterstock

Hiszpania staje się coraz ważniejszym partnerem handlowym Polski i może znaleźć się w pierwszej piątce odbiorców naszych towarów i usług. Perspektywy gospodarcze dla Hiszpanii są dobre i polskie firmy mogą mocniej zawalczyć o ten rynek.

Po zahamowaniu eksportu na Wschód, polskie firmy rozpoczęły poszukiwania innych rynków eksportowych, a Hiszpania zaczęła pełnić coraz ważniejszą rolę dla Polski w wymianie handlowej. Hiszpania to piąty pod względem liczby ludności kraj w Unii Europejskiej (ok. 47 mln ludzi), czyli potencjalnie jeden z największych rynków dla naszych eksporterów.

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie ocenia w materiałach przesłanych serwisowi portalspozywczy.pl, że prognozowanie tendencji rozwojowych w poszczególnych sektorach gospodarki hiszpańskiej jest obarczone sporym ryzykiem, jednak w przypadku sektora rolno-spożywczego sytuacja napawa większym optymizmem na tle innych branż hiszpańskiej gospodarki.

WPHI zaznacza, że na podstawie wieloletniego doświadczenia i wypowiedzi ekspertów z branży można wskazać kilka czynników, które będą decydować o tempie rozwoju sektora rolno-spożywczego w najbliższym czasie.

Po pierwsze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że sektor rolno-spożywczy nie wykazuje znaczących wzrostów sprzedaży na rynku krajowym w okresach szybkiego wzrostu gospodarczego, ale, z tego samego powodu, nie odnotowuje również gwałtownych spadków sprzedaży w okresie recesji.

Z punktu widzenia poszczególnych segmentów rynku rolno-spożywczego przede wszystkim oczekuje się największego wzrostu w przypadku przemysłu mięsnego, mleczarskiego i produkcji napojów, choć trudno opierać się w tym przypadku na konkretnych danych liczbowych. Są to segmenty o największym potencjale wzrostu biorąc pod uwagę dotychczasowe tendencje na rynku, jak też wypowiedzi ekspertów.

Niezależnie od wspomnianych segmentów oczekuje się wzrostów w przypadku produktów o wyższym stopniu przetworzenia, jak np. pakowane świeże owoce i warzywa, czy dania gotowe do spożycia.

 Według WPHI Ambasady RP w Madrycie spodziewane są też wzrosty produktów ekologicznych, choć w średnim tempie, biorąc pod uwagę, że konsument hiszpański nie jest jeszcze tak dojrzały jak konsument niemiecki, brytyjski czy skandynawski.

- Należy zaznaczyć, że rynek pozostanie na razie rynkiem ceny, ale stopniowo będą wzrastać wydatki na produkty spożywcze postrzegane jako produkty o większej wartości dodanej, w tym produkty importowane – informuje WPHI.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH