Indie to rynek przyszłości, polskie firmy spożywcze powinny pomyśleć o inwestycjach

Indie to jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek świata i rynek z ogromnym potencjałem. Warto, by polskie firmy skierowały swój wzrok na ten rynek. Jednak jest to też ogromny producent żywności chroniący swój rynek, dlatego dla części polskich firm spożywczych lepszym wyjściem może być inwestowanie w Indiach, a nie eksportowanie tam gotowych produktów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Rykaczewski, analityk sektora rolno-spożywczego Banku Zachodniego WBK.
POWIĄZANE TEMATY
Indie to młody, perspektywiczny kraj ze średnią wieku wynoszącą niewiele ponad 26 lat i liczbą ludności sięgającą niemal 1,3 miliarda. To rynek atrakcyjny dla zagranicznych inwestorów, w tym także dla polskich przedsiębiorstw.
Czytaj też: "Indie to perspektywiczny rynek dla polskich firm; demonetyzacja to chwilowy szok".
Analityk Banku Zachodniego WBK podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że Indie mocno chronią swój rynek przed produktami rolno-spożywczymi z innych krajów.
- Indie są drugim co do wielkości producentem żywności na świecie i posiadają potencjał do tego, aby stać się numerem jeden. Co istotne, rolnictwo pełni ważną rolę w gospodarce tego kraju. Jego udział w Produkcie Krajowym Brutto wynosi ok. 18 proc., a razem z przemysłem spożywczym ok. 20 proc.. Z uwagi na ważną funkcję tej branży, Indie bardzo chronią swój rynek przed produktami rolno-spożywczymi z innych krajów – mówi Grzegorz Rykaczewski, analityk sektora rolno-spożywczego Banku Zachodniego WBK.
- Warto też pamiętać, że pomimo zmian jakie zachodzą w społeczeństwie, w Indiach nadal 75 proc. mieszkańców mieszka na wsi, a większość spożywanej żywności stanowią produkty nieprzetworzone. Produkty europejskie na rynku indyjskim są drogie i raczej skierowane do rozwijającej się tam klasy średniej - dodaje.
I podkreśla, że jest to rynek z wysokimi barierami wejścia dla eksporterów żywności.
- Z powyższego wyłania się obraz rynku charakteryzującego się wysokimi barierami wejścia dla eksporterów żywności. Jest to jednak kraj, w którym szybko rozwija się przemysł spożywczy. Jest to spowodowane z jednej strony postępującą urbanizacją, ale też ewolucją modelu rodziny. W Indiach coraz więcej kobiet podejmuje pracę, w wyniku zwiększa się dochód gospodarstw domowych – mówi Grzegorz Rykaczewski.
- Powoli ulega poprawie standard życia, co z kolei ma wpływ na preferencje zakupowe Hindusów. Objawia się to chociażby rozwojem supermarketów oraz centrów handlowych – dodaje analityk Banku Zachodniego WBK.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)