Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Indonezja to niemal nieodkryty rynek z dużymi szansami dla polskich produktów spożywczych

Indonezja - duży, bo aż 250 milionowy i bardzo chłonny rynek - pozostaje niemal nieodkryty przez biznes z Polski, a z analizy rynku przeprowadzonej przez przedstawicielstwo PAIH w Dżakarcie wynika, że duże szanse na powodzenie eksportowe ma tam sektor spożywczy i m.in. mleko w proszku czy jabłka i borówki.

Indonezja to niemal nieodkryty rynek z dużymi szansami dla polskich produktów spożywczych
Indonezja fot. Shutterstock

Obecnie trwa proces akceptacji polskiego wniosku o dopuszczenie do eksportu owoców z Polski. Indonezyjczycy coraz chętniej kupują także słodkie i słone przekąski. Z drugiej, rośnie popyt na zdrową żywność i suplementy diety.

– Rośnie także zainteresowanie sokami i napojami. Trzeba przy tym pamiętać, że mieszkańcy tego kraju nie lubią napojów gazowanych. Popularnością cieszą się innowacyjne suplementy, skierowane do sprecyzowanej grupy odbiorców, przykładowo kobiet w ciąży, młodych matek czy dzieci – mówi Jacek Kołomyjec, szef biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Dżakarcie.

Indonezja to duży, bo aż 250 milionowy i bardzo chłonny rynek. Indonezja to przede wszystkim kraj młodych konsumentów, zainteresowanych nowinkami z zagranicy.

– Indonezja klasyfikowana jest jako kraj rozwijający się, a prognozy robią wrażenie - w 2030 roku do klasy średniej należeć będzie 80 milionów Indonezyjczyków. W samym obszarze metropolitalnym Dżakarty, gdzie odbywa się festiwal polskich produktów, mieszka około 30 milionów ludzi – mówi Jacek Kołomyjec.

Mimo znaczącego potencjału, Indonezja pozostaje praktycznie nieodkryta przez biznes z Polski.

– Naszych firm praktycznie nie ma w tym kraju, częściowo dlatego, że Indonezja postrzegana jest jako trudna do zdobycia – wyjaśnia ekspert PAIH.

Powodów jest kilka. Barierą wejścia bywa konieczności posiadania certyfikatu HALAL, ponieważ produkty na rynek indonezyjski nie mogą zawierać alkoholu.

– Dotyczy to nie tylko sektora spożywczego, ale też kosmetyków. W innym przypadku baza konsumentów będzie bardzo ograniczona – mówi pracownik PAIH.

Również proces certyfikacji może wydać się polskim przedsiębiorcom skomplikowany.

– Rejestracja odbywa się przez lokalny podmiot, więc albo polska firma musi założyć spółkę, albo poszukać lokalnego partnera – tłumaczy Kołomyjec.

Dlatego w ramach marcowego wydarzenia o charakterze wystawienniczo - targowym „Polska Festival” polscy uczestnicy zaprezentowali swoją ofertę, ale też szkolili się, jak sprawnie przejść przez proces wejścia na rynek indonezyjski.

– Firmy z Polski uczestniczą w warsztatach z udziałem m.in. Urzędu Kontroli Inwestycji granicznych BKPM. Wspólnie z Indonezyjską Izbą Handlową KADIN i największym stowarzyszeniem lokalnych przedsiębiorców APINDO zapewniliśmy im także dedykowane spotkania B2B z potencjalnymi partnerami z Indonezji – tłumaczy Jacek Kołomyjec.

więcej informacji:

eksport RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT    /    eksport do Indonezji RSS ALERT    /    Indonezja RSS ALERT    /    handel zagraniczny RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT    /    Polska Agencja Inwestycji i Handlu RSS ALERT    /    Jacek Kołomyjec RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.4.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.