Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Informacje na opakowaniach muszą być prawdziwe

Producenci działający na rynku spożywczym muszą pamiętać, że są odpowiedzialni za jakość produktu wprowadzanego do obrotu zgodną z prawem żywnościowym.- informuje Biuro Kontroli Jakości Handlowej GIJHARS.

Informacje na opakowaniach muszą być prawdziwe

Producenci żywności mając na względzie wzrost podaży, a także utrzymanie swojej pozycji na rynku powinni zadbać o jakość swoich produktów i pamiętać o umieszczaniu na opakowaniu informacji zgodnych z prawdą. Podczas kontroli jakości handlowej nadal Inspekcja stwierdza przypadki nie zgłoszenia podjęcia działalności gospodarczej, choć przepisy obowiązują od 2000 roku w całej Polsce.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie i wojewódzki inspektor może zastosować sankcje. Może wydać jedną z decyzji administracyjnych zgodnie z art. 29 ust. 1 lub art. 40a ust. 1 ustawy o jakości handlowej, czyli karę od 500 zł do 10 proc. przychodu firmy z poprzedniego roku, informuje Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie jakości handlowej kontrolowanych artykułów, kontrolowany otrzymuje zalecenia pokontrolne, w których zostaje wezwany do ich usunięcia w określonym terminie. Jeżeli kontrolowany nie usunie nieprawidłowości podlega karze grzywny w wysokości do trzykrotnego przeciętnego wynagrodzenia (art. 40a ust. 2 ustawy o jakości handlowej), czyli ok.
16,2 tys. zł (stan na 08.2010).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

IJHARS RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    znakowanie żywności RSS ALERT    /    prawo RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • przedsiębiorca 2010-12-03 10:57:02
    szkoda pieniędzy społecznych na utrzymywanie tych darmozjadów z inspekcji jakości a swoją drogą to mamy bardziej świętsze przepisy odnośnie znakowania niż ma reszta Unii. I niech nikt nie mówi, że to są unijne wymagania bo to są okreslane w rozporządzeniu ministra rolnictwa, ktoremu inspekcja podlega. czyli resort robi po to tak szczegółowe przepisy żeby niszczyć polskich producentów, karać ich na każdym kroku, zamykać firmy - wszystko po to, żeby dawać możliwość wchodzenia towarom zachodnim, tylko te są w połowie niezgodnie oznakowane i to nikomu nie przeszkadza. polska paranoja.
  • też przedsiębiorca 2010-12-17 10:27:46
    Popieram \"przedsiębiorcę\". Kontrola etykiet przez 4 dni przez dwie osoby, błędem jest czasami jeden wyraz, bo nie może być np. \"Produkt zawsze doskonały do pieczenia, gotowania...\"- słowo \"zawsze\" już może konsumenta wprowadzić w błąd! . A po poprawieniu etykiet( nowe koszty) przychodzi kontrola z sanepidu i zauważa inne błędy np brak cukru-0 g, gdzie na etykiecie jest już napisane, że węglowodanów 0 g ( następne koszty).Do kogo się odwołać? na pamiątkę zostają etykiety, których juz użyć nie można, bo będzie kara pieniężna. Prosimy o jedną Inspekcję, jak kiedyś nam obiecywano!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.208.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.