Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Innowacje na rynku opakowań świeżych owoców i warzyw

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-07-2015, 15:58
Innowacje na rynku opakowań świeżych owoców i warzyw
Coraz więcej grup producenckich zaczyna promować własne marki owoców, a nie ich odmiany. Fot. Shutterstock

- W tym roku w związku z embargiem rosyjskim na owoce mieliśmy do czynienia z rewersem szaty graficznej opakowań. Wszystkie opakowania z tektury na owoce, zmieniły swój kolor oraz grafikę. Są jednokolorowe i zunifikowane – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Sowik, Innovation & Development Manager, Smurfit Kappa Polska.

Zdaniem Sowika dzięki kreatywnemu podejściu do sposobu sprzedaży owoców i warzyw na rynku pojawiają się także inne ciekawe rozwiązania.

- Coraz więcej grup producenckich zaczyna promować własne marki owoców, a nie wyłącznie ich odmiany. Jest to podejście typowe dla branży FMCG. Owoce są pakowane w dyspensery, tace a także pakowane pojedynczo. Klient już teraz może kupić w sklepie kilka jabłek, które są estetycznie oraz praktycznie zapakowane – zauważa.

W przekonaniu Marcina Sowika wszystko to powoduje, że produkt jest bardziej widoczny i staje się atrakcyjniejszy. - Do klienta docieramy z przekazem, że zamiast czekoladowego batonika może kupić świeże owoce – podkreśla.

Nowe podejście do kwestii sprzedaży i ekspozycji świeżych owoców i warzyw otwiera przed producentami ciekawe perspektywy. Jest to ciągle niezagospodarowana nisza. - Ludzie żyjący w miastach w coraz większym stopniu są zainteresowani zdrowym trybem życia. Wybierają produkty bardziej świadomie. Obecnie zamiast batonika czekoladowego kupują zbożowy, jednak gdy będą mieli taką możliwość to z pewnością wybiorą ładnie zapakowane, znajdujące się na tej samej półce sklepowej jabłko – tłumaczy Sowik.

Dodaje przy tym, że sytuacja może być podobna do tej z Cydrem. Początkowo nie spotkał się on z dużym zainteresowaniem konsumentów, a pierwsze lata stanowiły okres prób. Dopiero później zainteresowały się nim wielkie koncerny, które podjęły masową produkcję. - Owoce są równie atrakcyjnym towarem. Jeżeli duże firmy dostrzegą w tym szansę na zysk, to na pewno zdecydują się na inwestycje. Pozostaje tylko przekonać konsumentów, z czym jednak nie powinno być problemu – konkluduje Marcin Sowik ze Smurfit Kappa Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH