Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Innowacyjność zwiększa konkurencyjność gospodarki

  • Autor: PAP
  • Data: 19-10-2011, 18:03

97 proc. polskich respondentów uznało, że innowacja jest głównym czynnikiem, dzięki któremu podniesiona zostanie konkurencyjność krajowej gospodarki - wynika z zaprezentowanego w środę raportu Barometr Innowacji 2011.

Celem badania było określenie innowacyjności gospodarek 13 wybranych krajów. Polska była jedynym reprezentantem regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Badanie w naszym kraju zostało przeprowadzone w czerwcu br. Ujęto w nim informacje z ankiet wypełnionych przez 100 polskich menadżerów wyższego szczebla, bezpośrednio zaangażowanych w kształtowanie i wdrażanie strategii innowacyjności w swoich firmach.

"Polacy z optymizmem podchodzą do innowacyjności. Innowacyjność wymaga jednak specyficznego otoczenia, którego najważniejsze elementy to umiejętności, współpraca i rynek. Dziś musimy zadać sobie pytanie, jak zatrzymać utalentowanych innowatorów w kraju i jak poprawić tutejsze warunki rozwoju innowacyjności" - powiedział na konferencji prasowej dyrektor generalny GE na Europę Środkową Lesław Kuzaj. Firma GE zleciła wykonanie badania.

Z raportu wynika, że 80 proc. uczestników badania uważa, iż polski rząd i instytucje publiczne przeznaczają niewystarczającą część swoich funduszy na wsparcie innowacyjnych przedsiębiorstw. Z kolei 85 proc. ankietowanych uznało, że "potrzeby w dziedzinie innowacji bardziej niż kiedykolwiek muszą być ukierunkowane na potrzeby konkretnych rynków".

Autorzy raportu wskazali, że ograniczenie biurokracji w dostępie do funduszy unijnych przeznaczonych na rozwój innowacyjności powinno być kluczowym priorytetem dla polskich i unijnych polityków - uznało tak 67 proc. badanych. Zaś 59 proc. respondentów stwierdziło, że polskie uczelnie wyższe i szkoły nie zapewniają solidnego modelu wykształcenia dla przyszłych liderów innowacyjności.

"Innowacyjność to potencjał dla polskiej gospodarki, który może poprawić jakość życia " - powiedział Kuzaj.

GE to globalna firma działająca w takich obszarach jak infrastruktura, finanse i media. Obsługuje klientów w ponad 100 krajach. Oferuje produkty i usługi, m.in. silniki lotnicze, urządzenia do generowania prądu, technologie uzdatniania wody, zabezpieczenia, finansowanie dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw, materiały telewizyjne. Wartość przychodów w 2010 r. sięgnęła 150 mld dol. W Polsce firma działa od 1992 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH