Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

InPost wykorzystuje sztuczną inteligencję do obsługi

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-12-2017, 11:05

InPost wprowadza nowatorskie rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji - chatbot „Paczucha”. Wystarczy w komunikatorze Messenger wpisać „InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np: „Jaki jest status przesyłki nr…?”, „Gdzie jest najbliższy Paczkomat?” by otrzymać natychmiastową odpowiedź wygenerowaną przez samouczącego się chatbota.

Wkrótce za pośrednictwem tego narzędzia będzie można nie tylko sprawdzić status przesyłki, ale także nadać przesyłkę w najbliższym Paczkomacie za pomocą smartfonu z zainstalowanym komunikatorem.

„Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta. Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, nawet w gorącym okresie przedświątecznym. Jako pierwsi wprowadziliśmy kilka rozwiązań, które później zostały skopiowane przez konkurencję. Już teraz użytkownicy Paczkomatów i usług kurierskich nie wyobrażają sobie, że moglibyśmy funkcjonować bez BOK działającego na portalu Facebook. Staramy się prowadzić możliwie jak najbardziej otwartą komunikację z naszymi klientami. Wprowadzenie do serwisu sztucznej inteligencji pozwoli na uzyskiwanie w czasie rzeczywistym odpowiedzi na kierowane do nas zapytania” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost.

Dodał, że choć zdarza się, że takie otwarte podejście do komunikacji z klientami prowadzi do nieporozumień – choćby zarzutów, że InPost kasuje komentarze, które w rzeczywistości są przenoszone do rozmów prywatnych – to Grupa nie zamierza zmieniać swojego podejścia w tym zakresie. „Takiego rozwiązania trudno szukać u naszej bezpośredniej konkurencji. Jestem przekonany, że w perspektywie roku, dwóch będzie ona musiała skopiować nasze podejście. Klient usług logistycznych jest człowiekiem otwartym na świat, obeznanym z nowoczesnymi technologiami i żądającym szybkiego dostępu do informacji, a takie rozwiązanie oferuje właśnie prowadzone online całodobowe Biuro Obsługi Klienta na FB” – podkreśla Brzoska.

 Chatbot „Paczucha” specjalizuje się w weryfikacji statusu paczek, lokalizacji maszyn oraz punktów POP. W przypadku wyszukania Paczkomatów/POPów możemy podać nazwę (np. KRA010), adres (np. Warszawa, Racławicka) bądź wysłać aktualną lokalizację w której się znajdujemy - w dwóch ostatnich przypadkach Paczucha wyświetli najbliższe maszyny/Punkty InPost. Aby wyszukać paczkę należy podać 24-cyfrowy kod przesyłki bądź numer telefonu (na który stworzona jest przesyłka) i 4 ostatnie cyfry jej kodu. Istnieje możliwość zapisania przesyłki tak, by przy następnym wyszukiwaniu jej statusu nie trzeba było podawać powyższych danych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 680) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.