Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

InPost wykorzystuje sztuczną inteligencję do obsługi

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-12-2017, 11:05

InPost wprowadza nowatorskie rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji - chatbot „Paczucha”. Wystarczy w komunikatorze Messenger wpisać „InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np: „Jaki jest status przesyłki nr…?”, „Gdzie jest najbliższy Paczkomat?” by otrzymać natychmiastową odpowiedź wygenerowaną przez samouczącego się chatbota.

Wkrótce za pośrednictwem tego narzędzia będzie można nie tylko sprawdzić status przesyłki, ale także nadać przesyłkę w najbliższym Paczkomacie za pomocą smartfonu z zainstalowanym komunikatorem.

„Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta. Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, nawet w gorącym okresie przedświątecznym. Jako pierwsi wprowadziliśmy kilka rozwiązań, które później zostały skopiowane przez konkurencję. Już teraz użytkownicy Paczkomatów i usług kurierskich nie wyobrażają sobie, że moglibyśmy funkcjonować bez BOK działającego na portalu Facebook. Staramy się prowadzić możliwie jak najbardziej otwartą komunikację z naszymi klientami. Wprowadzenie do serwisu sztucznej inteligencji pozwoli na uzyskiwanie w czasie rzeczywistym odpowiedzi na kierowane do nas zapytania” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost.

Dodał, że choć zdarza się, że takie otwarte podejście do komunikacji z klientami prowadzi do nieporozumień – choćby zarzutów, że InPost kasuje komentarze, które w rzeczywistości są przenoszone do rozmów prywatnych – to Grupa nie zamierza zmieniać swojego podejścia w tym zakresie. „Takiego rozwiązania trudno szukać u naszej bezpośredniej konkurencji. Jestem przekonany, że w perspektywie roku, dwóch będzie ona musiała skopiować nasze podejście. Klient usług logistycznych jest człowiekiem otwartym na świat, obeznanym z nowoczesnymi technologiami i żądającym szybkiego dostępu do informacji, a takie rozwiązanie oferuje właśnie prowadzone online całodobowe Biuro Obsługi Klienta na FB” – podkreśla Brzoska.

 Chatbot „Paczucha” specjalizuje się w weryfikacji statusu paczek, lokalizacji maszyn oraz punktów POP. W przypadku wyszukania Paczkomatów/POPów możemy podać nazwę (np. KRA010), adres (np. Warszawa, Racławicka) bądź wysłać aktualną lokalizację w której się znajdujemy - w dwóch ostatnich przypadkach Paczucha wyświetli najbliższe maszyny/Punkty InPost. Aby wyszukać paczkę należy podać 24-cyfrowy kod przesyłki bądź numer telefonu (na który stworzona jest przesyłka) i 4 ostatnie cyfry jej kodu. Istnieje możliwość zapisania przesyłki tak, by przy następnym wyszukiwaniu jej statusu nie trzeba było podawać powyższych danych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH