Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

InPost zapowiada pozew sądowy przeciw Poczcie Polskiej

  • Autor: PAP
  • Data: 05-11-2015, 16:13
InPost zapowiada pozew sądowy przeciw Poczcie Polskiej
Fot. InPost

Poczta Polska w celu wyeliminowania konkurencji, oferuje w publicznych przetargach ceny nawet 70 proc. niższe niż na rynku komercyjnym, aby wyeliminować konkurencję - mówił w czwartek prezes InPost Rafał Brzoska. Zapowiada też pozwy sądowe. Poczta zarzuca konkurencji czarny PR.

"Obecny zarząd Poczty Polskiej w sposób nieodpowiedzialny doprowadza tę spółkę do poważnych kłopotów. Poczta wygrywa kolejne przetargi, zapominając jednak powiedzieć, że wygrywa je używając cen dumpingowych" - powiedział Brzoska na czwartkowej konferencji prasowej zarządu InPost pt. "Jak dopłacamy 1,8 mld zł do nierentownej Poczty Polskiej".

Jak dodał, oznacza to, "że PP za obsługę sądów w 2014 r. oferowała 265 mln zł, a teraz złożyła ofertę 80 mln zł". "To obraca się przeciwko temu operatorowi, podcina gałąź na której siedzi, ponieważ w przyszłym roku zabraknie w jej przychodach prawie 200 mln zł" - uważa Brzoska.

Według niego, "obecny zarząd Poczty zostawia kukułcze jajo nowemu właścicielowi, nowemu ministrowi i nam wszystkim".

Z zaprezentowanych przez szefostwo InPost danych wynika, że ceny oferowane przez Pocztę Polską w publicznych przetargach, np. niedawny na pocztową obsługę sądów czy izb skarbowych, są zaniżane nawet o 70 proc. Zdaniem Brzoski, praktyka ta ma na celu wyeliminowanie konkurencji

"W 2014 r. Poczta sama policzyła, że koszt obsługi przesyłki w przypadku świadczenia usługi powszechnej (PP pełni tę funkcję do końca 2020 r. - PAP) , wynosi 4,57 zł, natomiast w przypadku przetargu na obsługę Izb Skarbowych, zaniżyła tę cenę do 1,40 zł, a w przypadku przetargu na obsługę sądów, nawet do 1,05 zł - nawet o 70 proc." - powiedział Brzoska.

Jak ocenił, "nie ma takiej czynności u nadawców masowych, która pozwalałaby na taką redukcję kosztów". "Mamy do czynienia z celowym oferowaniem cen poniżej kosztów świadczenia tej usługi" - uważa prezes InPost.

Jego zdaniem PP musi przez to podnosić ceny usług świadczonych w ramach obowiązków operatora wyznaczonego wszystkim obywatelom.

"Cennik został podniesiony ostatnio rok temu, aby pokryć malejące przychody. Prawda jest taka, że na Poczcie za ten sam znaczek wszyscy płacimy 3,70 zł, ale tam gdzie narodowy operator ma do czynienia z konkurencją, tę samą usługę w przetargach wycenia na 0,41 zł. Gdyby była to rzeczywista oszczędność, oznacza to, że jako konsumenci powinniśmy się spodziewać takich samych cen, a jeżeli tak nie jest, to dopłacamy 1,8 mld zł do cen tam, gdzie PP ma monopol" - podkreślił prezes InPost.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH