Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Inteligentne planowanie popytu w branży spożywczej

W branży, w której występuje ostra konkurencja, marże zysku są wyjątkowo niskie, sprzedaż dotyczy łatwo psujących się produktów, a działanie firm objęte jest regulacjami prawnymi, niezwykle istotne staje się stworzenie elastycznego łańcucha dostaw i zastosowanie inteligentnych metod planowania popytu. Czy łańcuch dostaw w przedsiębiorstwie jest przygotowany na to, co przyniesie przyszłość?

Inteligentne planowanie popytu w branży spożywczej
fot. mat. pras.

Istotą planowania popytu jest skuteczniejsze wprowadzanie produktów do obrotu. Należy wybrać właściwy produkt i zrobić to w odpowiednim miejscu i czasie, w odpowiedniej ilości. Dzięki planowaniu popytu przedsiębiorstwa mogą w systematyczny sposób zrealizować ten cel biznesowy, zyskując przy tym okazję do dodatkowego zwiększenia sprzedaży z wykorzystaniem danych historycznych.

Rozwiązanie ERP zapewniające widoczność elementów łańcucha dostaw i zawierające funkcje inteligentnego planowania popytu oraz kontroli jakości wnosi wartość dodaną do działania każdej firmy. Wiele przedsiębiorstw już korzysta z opcji planowania popytu, jednak proces ten nie jest realizowany w optymalny sposób. Tradycyjne systemy ERP rozdzielają różne procesy zdefiniowane w ramach łańcucha dostaw, co oznacza, że nie zawsze da się uzyskać pełny obraz działań biznesowych. Istnieją jednak inne, innowacyjne rozwiązania ERP, które pozwalają uzyskać kompleksowy przegląd sytuacji i zarządzać całym łańcuchem.

Jak mówi Jaromir Paszek, Sales Manager w IFS Poland, istnieje sporo czynników kształtujących sposób planowania i prognozowania w branży rolno-spożywczej.

- Obejmuje ona producentów szerokiej kategorii produktów – od wyrobów o nawet kilkuletniej trwałości (sól, cukier, makarony, konserwy) po producentów soków jednodniowych i świeżych sałatek. Z tym aspektem wiążą się horyzonty planistyczne i prognozy. Rynek jest również w dużej mierze konserwatywny i zachowawczy, jeśli chodzi o zachowania klientów. Wszak jedzenie jest dla każdego z nas codzienną, powtarzalną i w dużej mierze nacechowaną nawykami czynnością. Sztuką staje się zatem zaprognozowanie sprzedaży oraz produkcji nowego, innowacyjnego wyrobu zmieniającego kulinarne upodobania konsumentów – podkreśla.

Zastosowanie proaktywnego podejścia do obsługi łańcucha dostaw sprawia, że można uniknąć wielu zaskakujących sytuacji, niedoborów towaru i niepotrzebnych wydatków. Rozwiązanie ERP, oferujące pełną obsługę funkcji inteligentnego planowania popytu, a także planowania produkcji i zaopatrzenia, umożliwia przedsiębiorstwom dokonanie przeglądu trendów rynkowych i danych historycznych. Na jego podstawie można przeprowadzić prognozowanie strategiczne i usprawnić procesy zamawiania, obsługi magazynowej i produkcji. Szczegółowa analiza i planowanie, zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe, to najlepszy sposób dotrzymania kroku konkurencji.

więcej informacji:

IFS RSS ALERT    /    Jaromir Paszek RSS ALERT    /    ERP RSS ALERT    /    systemy ERP dla przemysłu spożywczego RSS ALERT    /    systemy informatyczne RSS ALERT    /    sezonowość RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Iza 2019-12-04 15:16:55
    Działam ostatnio w firmie na programie do ERP fajny i intuicyjny, ostatnio z Firmao, nawet mają teraz obniżkę 10% z kodem DejyeMRQkq

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.