Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Inteligentne planowanie popytu w branży spożywczej

Strona 2 z 5

Przedsiębiorstwa z branży spożywczej muszą być zawsze gotowe na zmiany, zwłaszcza jeśli należy dokonać sezonowej korekty planów popytu. Sezonowość to jeden z najczęściej stosowanych wzorców statystycznych, pozwalających zwiększyć dokładność prognoz. Szczególnie przydatne w takich sytuacjach są elastyczne rozwiązania i narzędzia do planowania, a zwłaszcza do planowania popytu. Sezonowość może dotyczyć sprzedaży i magazynu – dzięki przewidywaniom opartym na danych historycznych przedsiębiorstwa mogą wykorzystać funkcje planowania popytu i zwiększyć trafność prognoz.

Zaawansowane funkcje planowania popytu pozwalają ograniczyć konieczność czasochłonnego definiowania profili sezonowych, a ponadto powiązać informacje sezonowe z dystrybucją sprzedaży i stworzyć graficzną prezentację prognozy miesięcznej. Aby optymalnie wykorzystać dostępne dane historyczne, należy skorzystać z niezawodnego, wszechstronnego i elastycznego narzędzia biznesowego, odznaczającego się łatwością użytkowania.

Jak dodaje Jaromir Paszek, zjawisko sezonowości nie jest jedynym, które wpływa bezpośrednio na portfolio produkowanych wyrobów.

- Kolejnym ważnym czynnikiem jest potrzeba bliskiej współpracy z zewnętrznymi organizacjami - sieciami handlowymi odpowiedzialnymi w dużym stopniu za dystrybucję, a które prowadzą przecież własne polityki sprzedaży. Już tylko tych kilka aspektów pokazuje, że bez systemowego wsparcia bardzo trudno dziś przy tylu zmiennych właściwie prowadzić politykę sprzedażową/produkcyjną. Stąd oczywiście zainteresowanie polskich firm narzędziami integrującymi obszar produkcji i dystrybucji oraz umiejącymi pokazać wyniki finansowe konkretnych działań, a do takich należą rozwiązania klasy ERP. Coraz większa jest też świadomość, że już nie tylko inwestycje w linie produkcyjne i automatyzację pozwalają utrzymać zdolność do konkurowania na niskomarżowym rynku, ale też „niewidzialna” w porównaniu z maszynami informatyzacja może dać wręcz przewagę konkurencyjną – wyjaśnia ekspert IFS Poland.

więcej informacji:

IFS RSS ALERT    /    Jaromir Paszek RSS ALERT    /    ERP RSS ALERT    /    systemy ERP dla przemysłu spożywczego RSS ALERT    /    systemy informatyczne RSS ALERT    /    sezonowość RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Iza 2019-12-04 15:16:55
    Działam ostatnio w firmie na programie do ERP fajny i intuicyjny, ostatnio z Firmao, nawet mają teraz obniżkę 10% z kodem DejyeMRQkq

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.202.172
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.