Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Interfejsy głosowe przyszłością rozwoju technologii konsumenckich

- Rozwój interfejsów głosowych i gadżety obsługujące wyniki wyszukiwania, przyzwyczajenia, a także funkcjonalności domów swoich użytkowników to przyszłość rynku technologii konsumenckich - przyznaje  współzałożyciel firmy konsultingowej Activate Michaela J. Wolfa.

Interfejsy głosowe przyszłością rozwoju technologii konsumenckich
fot. pexels.com

Wojna o dominację na rynku technologii wkracza na nowe pola, takie jak rozszerzona rzeczywistość czy asystenci głosowi. Towarzyszy jej też coraz silniejsza konkurencja w zdobywaniu czasu, jaki na korzystanie z nowinek technologicznych i gadżetów przeznaczają ich użytkownicy.

Firmy takie, jak Alphabet, Facebook, Amazon i Apple wciąż poszukują nowych obszarów rozwoju, często interferując ze sobą nawzajem na polach takich, jak strumieniowanie treści wideo, podcasty czy dystrybucja informacji.

Czas, jaki konsumenci poświęcają internetowi i podłączonym do niego urządzeniom, już jest jednak bardzo rozciągnięty. Przeciętnie spędzają przy swoich urządzeniach 12 godzin dziennie, a przodują w tym młodzi ludzie.

Jak mówi współzałożyciel firmy konsultingowej Activate, "pola działalności wielu firm nakładają się na siebie, bo to co naprawdę dzieje się w konkurencji pomiędzy nimi, to walka o czas konsumentów". Według niego, obecnie najbardziej podatnym na rozwój gruntem w technologiach udostępnianych konsumentom jest rynek asystentów głosowych w rodzaju Google Home czy Alexa.

To właśnie na tym rynku producenci sprzętu i oprogramowania konkurują ze sobą o możliwość zaoferowania coraz bardziej zaawansowanych produktów, które będą nie tylko wspierać wyszukiwanie treści w internecie, ale też kontrolować nawyki osób z nich korzystających, funkcjonowanie sprzętu w ich domach, a nawet sposób, w jaki kupują. Według Wolfa, szczyt wyników sprzedaży tego rodzaju sprzętów prognozowany jest na 2019 rok, przede wszystkim ze względu na coraz szersze rozpowszechnienie interfejsów głosowych.

Zdaniem współzałożyciela firmy Activate, rosnącym rynkiem jest również ten dotyczący podcastów, technologii nieco starszej, która dziś przeżywa swój renesans. Według analityków, w 2021 roku ilość aktywnych w ciągu miesiąca słuchaczy podcastów w Stanach Zjednoczonych podwoi się do niemal 112 mln. Zyski z tej formy działalności w internecie wciąż są jednak dość małe i obecnie wynoszą 237 mln dolarów rocznie.

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to kolejne pola, na których toczy się walka pomiędzy gigantami rynku technologii. Jak twierdzi Activate, sektor wirtualnej rzeczywistości będzie rosnąć, ale powoli.

więcej informacji:

technologie RSS ALERT    /    technologie mobilne RSS ALERT    /    IT RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.