Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Interfejsy głosowe przyszłością rozwoju technologii konsumenckich

  • Autor: PAP
  • Data: 21-10-2017, 10:35
Interfejsy głosowe przyszłością rozwoju technologii konsumenckich
fot. pexels.com

- Rozwój interfejsów głosowych i gadżety obsługujące wyniki wyszukiwania, przyzwyczajenia, a także funkcjonalności domów swoich użytkowników to przyszłość rynku technologii konsumenckich - przyznaje  współzałożyciel firmy konsultingowej Activate Michaela J. Wolfa.

Wojna o dominację na rynku technologii wkracza na nowe pola, takie jak rozszerzona rzeczywistość czy asystenci głosowi. Towarzyszy jej też coraz silniejsza konkurencja w zdobywaniu czasu, jaki na korzystanie z nowinek technologicznych i gadżetów przeznaczają ich użytkownicy.

Firmy takie, jak Alphabet, Facebook, Amazon i Apple wciąż poszukują nowych obszarów rozwoju, często interferując ze sobą nawzajem na polach takich, jak strumieniowanie treści wideo, podcasty czy dystrybucja informacji.

Czas, jaki konsumenci poświęcają internetowi i podłączonym do niego urządzeniom, już jest jednak bardzo rozciągnięty. Przeciętnie spędzają przy swoich urządzeniach 12 godzin dziennie, a przodują w tym młodzi ludzie.

Jak mówi współzałożyciel firmy konsultingowej Activate, "pola działalności wielu firm nakładają się na siebie, bo to co naprawdę dzieje się w konkurencji pomiędzy nimi, to walka o czas konsumentów". Według niego, obecnie najbardziej podatnym na rozwój gruntem w technologiach udostępnianych konsumentom jest rynek asystentów głosowych w rodzaju Google Home czy Alexa.

To właśnie na tym rynku producenci sprzętu i oprogramowania konkurują ze sobą o możliwość zaoferowania coraz bardziej zaawansowanych produktów, które będą nie tylko wspierać wyszukiwanie treści w internecie, ale też kontrolować nawyki osób z nich korzystających, funkcjonowanie sprzętu w ich domach, a nawet sposób, w jaki kupują. Według Wolfa, szczyt wyników sprzedaży tego rodzaju sprzętów prognozowany jest na 2019 rok, przede wszystkim ze względu na coraz szersze rozpowszechnienie interfejsów głosowych.

Zdaniem współzałożyciela firmy Activate, rosnącym rynkiem jest również ten dotyczący podcastów, technologii nieco starszej, która dziś przeżywa swój renesans. Według analityków, w 2021 roku ilość aktywnych w ciągu miesiąca słuchaczy podcastów w Stanach Zjednoczonych podwoi się do niemal 112 mln. Zyski z tej formy działalności w internecie wciąż są jednak dość małe i obecnie wynoszą 237 mln dolarów rocznie.

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to kolejne pola, na których toczy się walka pomiędzy gigantami rynku technologii. Jak twierdzi Activate, sektor wirtualnej rzeczywistości będzie rosnąć, ale powoli.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH