Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jacek Sadowski, Demo Effective Launching: Marketing to rzemiosło, a nie cudotwórstwo!

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2017, 11:46
Jacek Sadowski, Demo Effective Launching: Marketing to rzemiosło, a nie cudotwórstwo!
Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching

- Na rynku spożywczym wygrywają ci, którzy wiedzą że marka, silne produkty muszą mieć mocne fundamenty, które pomogą przetrwać burze i wznosić budowlę wysoką, na lata. Okres przygotowań jest kosztowny, żmudny, ale co jest warty dom wybudowany bez planu i fundamentów? – komentuje Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching.

Wstępna teoria dotyczącą kreowania marek spożywczych w Polsce jest taka, że polskie firmy jedynie mówią o markach, ale tak na prawdę nic nie robią w tym kierunku, aby swoje marki wypromować. Wolą wydawać pieniądze na produkcję czy dystrybucję, a zapominają o rozpoznawalności brandu i samego produktu (nawet jeśli jest on innowacyjny).

Jacek Sadowski uważa także, że ważną barierą w rozwoju marek spożywczych w Polsce jest mentalność. - Są dwa modele biznesowe: konkurujemy ceną lub marką. Dla producentów, którzy sprzedawali do tej pory produkt ceną, przejście na proces brandingowy jest mentalnie bardzo trudny, a w wielu przypadkach nieosiągalny – mówi.

Podkreśla, że ci odważniejsi, którzy coś zrobili, często mają złe doświadczenia. - Kampanie były robione na „ładnych obrazkach”, „zgrabnych hasłach”, „śmiesznych historiach”, a nie stała za tym strategia i merytoryczna wiedza – tłumaczy. Ponadto – jak podkreśla Jacek Sadowski – jest jeszcze jedna grupa – czyli tych, którzy do tej pory nie robili marek, a szukają interesu życia, viralowego pomysłu, genialnego i taniego, który zobaczy miliony ludzi.

- Marketing to jest rzemiosło, a nie cudotwórstwo! Jeżeli dobrze wykonamy zadanie, przygotujemy produkt, zanalizujemy rynek, poznamy procesy decyzyjne, niuanse kategorii, konsumentów i sieci dystrybucyjne, stworzymy plan maksimum i minimum, to mamy bazę. Teraz dodajemy emocje, szukamy okazji. I wtedy zdarza się BIG BANG. Jeżeli jednak się to nie zdarzy, to mamy lidera lub wicelidera rynku, stałych, lojalnych konsumentów, wybierających nasz produkt, przewidywalne udziały, sprzedaż, a co najważniejsze zarabiamy na marżach – komentuje prezes Demo Effective Launching.

- Niestety moje ulubione powiedzenie "tylko zdechłe ryby płyną z prądem" jest polską specjalnością. Bezmyślne naśladowanie innych: bo "to działa", jest zgubą wielu projektów. A przecież jeżeli istnieje już marka, która sprzedaje daną wartość to klienci, którym na tej wartości zależy, mają już swój wybrany ulubiony produkt. Sprzedawanie im tego samego powoduje, że bijemy głową o ścianę. Dlatego, oryginalne i odważne pomysły na produkt, jego wyróżnienie na rynku, nadanie im oryginalnych, ale ważnych dla klienta wartości, odpowiedni dobór mediów, a potem promocja, powoduje, że wyróżniamy się na rynku, zdobywamy lojalnych klientów na lata – podsumowuje Jacek Sadowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH