Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Jacek Sadowski na EEC 2018: Marek spożywczych nie buduje się tylko w kategorii premium

- Marki nie buduje się tylko w cenie premium i w kategoriach drogich, ale również w przypadku produktów tanich. Niskocenowy produkt ma mniejszy potencjał z uwagi na niższą marżę, ale z drugiej strony mamy większy wolumen, ponieważ konsumentów, którzy mogą zapłacić mniej jest więcej. Nasz produkt nie musi być najlepszy na rynku, ale powinien oferować dobrą jakość w dobrej cenie - mówił Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego EEC 2018.

Jacek Sadowski na EEC 2018: Marek spożywczych nie buduje się tylko w kategorii premium
Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching, fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 16-05-2018, 12:58

Jacek Sadowski zauważył, że obecnie do głosu dochodzi nowe pokolenie właścicieli firm spożywczych, którzy zaczynają myśleć inaczej. 

- Nawet firmy nie korzystające do tej pory z marketingu budzą się. Nie mają kompleksów aby poprosić o spojrzenie z zewnątrz, a rozmowy są bardzo profesjonalne. Niestety, jeśli ktoś działał głównie ceną i nie używał swojej marki przez 20 lat to jest ciężko. A my pierwsze co robimy to podnosimy ceny o 20 procent - mówi.

Sadowski przyznał, że chciałby żeby polskie firmy miały taki marketing jak niemieckie.

- Lidl to świetny przykład jak dbać o swoją markę. Popatrzmy na Almę: była to silna marka, która popełniła niewiele błędów, a dzisiaj jej nie ma. Budowanie marki to prosta sprawa. Trzeba znaleźć swoją przewagę i powiedzieć o niej swojemu klientowi. Schody zaczynają się gdy wejdziemy w szczegóły. Pytanie czy nasza przewaga jest racjonalna i tkwi w opakowaniu, dystrybucji czy w emocjach. Polskie firmy są w stanie walczyć, wygrywać z zagraniczną konkurencją i robią to - dodał.

Sadowski zwrócił uwagę, że marka jest po to, aby pomagać w decyzji zakupowej konsumenta. 

- Często jestem pytany: Po co wprowadzać markę? Czy warto wydawać tyle pieniędzy? Czy dzisiaj są czasy na markę? Mamy w życiu coraz więcej decyzji do podjęcia, w efekcie coraz krótszy czas na każdą z nich. Marka to pewien skrót myślowy, który pozwala nam szybciej wybrać produkt w sklepie i zaoszczędzić czas - dodał.

W dyskusji na temat marek własnych Sadowski przytoczył dane, według których największy udział private label mają w tych kategoriach, gdzie nie ma marek albo marki są słabe.

- Jest to nawet 60 proc. Gdy sieć na 4 tys sklepów postawi swoją nie-markę to ona za chwilę staje się marką. Jest to trudna walka, bo gdy sieci miały sto sklepów to nie mogły nic budować. Tak więc nie ma innego wyjścia: trzeba budować silne marki, a ci, którzy nic w tym temacie nie zrobią wypadną z rynku - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Sadowski RSS ALERT    /    Demo Effective Launching RSS ALERT    /    budowanie marki RSS ALERT    /    EEC 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.