REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jadłospis polskich internautów. Produkty spożywcze na portalach społecznościowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-08-2016, 11:22
Jadłospis polskich internautów. Produkty spożywcze na portalach społecznościowych
Fot. Shutterstock

Polscy internauci bardzo chętnie dzielą się w sieci komentarzami nt. produktów spożywczych. Słodycze i lody, a także dania z makaronem oraz pizza - ochotę na te przysmaki najczęściej deklarowali w lipcu. Wśród napojów wygrała kawa, wyprzedzając herbatę i piwo.

REKLAMA

IMM sprawdził, na jakie potrawy, przekąski i napoje Polacy najczęściej wyrażają chęć w komentarzach m.in. na Facebooku i Twitterze.

Od 1 lipca internauci ponad 90 tysięcy razy dzielili się w mediach społecznościowych swoimi bieżącymi potrzebami lub życzeniami. Wpisy te to nie tylko prośby o wskazanie miejsca zakupu danego produktu czy inne prośby o pomoc w rozwiązaniu codziennych problemów. Znaczna część z nich dotyczy żywności i napojów.

Jak wynika z analizy, Polacy najczęściej deklarują ochotę na „coś słodkiego” lub „coś pysznego”. Dalej w życzeniach pojawiają się także lody, makaron, a także kawa i ciasto. Pierwszą dziesiątkę kulinarnych potrzeb zamykają pizza, desery oraz śniadania.

Owoce pojawiają się dopiero na 13. miejscu - w lipcu wygrywają arbuzy oraz czereśnie. To jednak wciąż wyżej, niż sernik (18), chipsy(23) czy cukierki (34). Najwyżej notowaną marką w zestawieniu jest Nutella (26), lecz w wynikach znajdziemy też m.in. „Ptasie Mleczko” od Wedla czy kanapki z sieci McDonald's, Burger King lub KFC.

Czekolada znalazła się na 19. miejscu, wyprzedzając m.in. naleśniki (30) i żelki (38). Wśród popularnych dań fast- i street-foodowych, kebab (25) wygrał z hamburgerem (33). Gofry zajęły 37. pozycję, a frytki - 39.

Tylko niespełna 20 proc. wpisów o życzeniach kulinarnych Polaków doczekało się odpowiedzi ze strony użytkowników prywatnych bądź kont firmowych - wynika z monitoringu IMM. Tymczasem komentarze wyrażające codzienne potrzeby są dla marek okazją nie tylko do zaprezentowania własnej oferty, ale przede wszystkim stanowią dobrą pozycję startową do budowania i poszerzania związanej z firmą społeczności.

Wśród marek z branży FMCG, które wykorzystują te szanse i lubią porozmawiać z internautami o ich gustach, są m.in. CoffeDesk, Pizza Hut, Wedel, DMG Kawy i Herbaty, Dr Oetker, Puffinsy czy Tymbark. W dyskusjach o propozycjach na obiad można znaleźć także komentarze serwisów lub blogów kulinarnych, m.in. Cooking Monster.

Związane z żywnością, branżą spożywczą, cukierniczą czy kulinarną deklaracje typu „mam ochotę na...”, najczęściej pojawiają się na Twitterze, Facebooku oraz w serwisach Q&A (np. Zapytaj.Onet.pl czy Ask.fm). Popularne są również na Instagramie, zwykle w sąsiedztwie hasztagów typu #foodporn czy #foodie.

Oprócz największych serwisów społecznościowych z głównego nurtu, marki FMCG mają duże pole do popisu także na forach dyskusyjnych, m.in. w serwisach Kafeteria.pl, Wizaz.pl czy Forum.Vitalia.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH