Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Jak być eko konsumentem?

Obecnie modne jest bycie eko. Jednocześnie współczesne tempo życia powoduje, że chętnie sięgamy po szybkie i wygodne rozwiązania. Wydaje się, to być trudne, a jednak istnieje wiele prostych sposobów, które możemy zastosować w praktyce, nawet podczas wyborów dokonywanych przy sklepowej półce, np. sięgając po produkt w kartonowym opakowaniu. Karton zapewnia nam wygodę, przy jednoczesnej trosce o środowisko naturalne - mówi mgr inż. Marzena Pawlicka, kierownik pracowni oceny materiałów do kontaktu z żywnością, NIZP-PZH.

Jak być eko konsumentem?
fot. materiały prasowe

Jeśli na opakowaniu kartonowym zauważymy symbol FSC®, oznacza to, że powstało ono z drewna certyfikowanego, pochodzącego z lasów zarządzanych odpowiedzialnie. W takich lasach m. in. chroniona jest flora i fauna, a pozyskiwanie zasobów leśnych, nie przekracza poziomu, po którym ich odnowienie byłoby niemożliwe.

- W dzisiejszym świecie, jednym z większych wyzwań ekologicznych jest kwestia marnotrawstwa żywności. Aby temu zapobiec, warto robić przemyślane zakupy. Czasem lepiej będzie kupić kilka mniejszych opakowań, które stopniowo zużyjemy w miarę potrzeb, a kiedy indziej rozsądniej będzie kupić opakowanie zawierające większą ilość produktu. Na przykład do drugiego, szkolnego śniadania dziecka wygodniejszy będzie nieduży soczek ze słomką w kartonie. Z kolei np. do pracy można zabrać większy sok, który przechowamy w firmowej lodówce. W ten sposób wygodnie dostarczymy sobie jedną z codziennych porcji witamin i nic się nie zmarnuje. Szklanka soku pomarańczowego (ok. 200 ml), która może stanowić porcję warzyw i owoców, zapewnia aż 50-60% dziennego zapotrzebowania na witaminę C - zapewnia Marzena Pawlicka.

Jak przypominają eksperci wielowarstwowe opakowania kartonowe do płynnej żywności należy wrzucać do żółtych pojemników z tworzywami sztucznymi. Jeśli dodatkowo przed tym je zgnieciemy, zajmie mniej miejsca, dzięki czemu więcej opakowań zmieści się w pojemniku. Warto zapamiętać te 3 proste zasady i wcielić je w życie. Ich stosowanie nie zajmuje dużo czasu, a zysk dla środowiska naturalnego, co w efekcie także dla naszego zdrowia będzie niebagatelne.

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) to organizacja non profit zrzeszająca oraz integrująca producentów soków, nektarów i napojów z owoców i warzyw. Reprezentuje firmy dostarczające na rynek krajowy około 60% soków owocowych i warzywnych oraz produkujące około 70% zagęszczonych soków owocowych i warzywnych w Polsce. Stowarzyszenie współpracuje z instytucjami naukowymi, laboratoriami badawczymi, dostawcami półproduktów, maszyn i opakowań. Jest również aktywnym członkiem Stowarzyszenia AIJN oraz SGFW/IRMA (Międzynarodowy System Zapewnienia Jakości Surowców do produkcji soków). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KUPS RSS ALERT    /    rynek opakowań 2017 RSS ALERT    /    Marzena Pawlicka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.