Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak chronić opakowanie produktu spożywczego?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2017, 14:03
Jak chronić opakowanie produktu spożywczego?
dr Anna Sokołowska-Ławniczak, rzecznik patentowy, partner Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy/ fot. materiały prasowe

- Kiedy myślimy o ochronie produktu spożywczego, tym, co nam przychodzi do głowy w pierwszej kolejności, jest oczywiście ochrona nazwy tego produktu. Trudno sobie wyobrazić, żeby jakikolwiek produkt mógł skutecznie funkcjonować w obrocie gospodarczym i zdobywać klientelę bez marki, która pozwala mu odróżnić się od konkurencji i zdobyć przewagę rynkową - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl dr Anna Sokołowska-Ławniczak, rzecznik patentowy, partner Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j.

Nazwę produktu możemy chronić, rejestrując ją jako znak towarowy. Już na tym etapie mamy jednak sporo możliwości do wyboru. Najpierw należy m.in. zdecydować, czy nazwa ma być chroniona wyłącznie na terenie Polski, czy również poza nią – ochrona może się rozciągać na całą Unię Europejską lub tylko na jej poszczególne kraje, a także na wybrane kraje na świecie.

- Tego rodzaju kwestie wymagają przemyślenia i dobrania odpowiedniej strategii oraz procedur zgłoszeniowych. Prawo krajowe, unijne oraz konwencje międzynarodowe umożliwiają uzyskiwanie ochrony poza granicami Polski i stwarzają odpowiednia ułatwienia dla zgłaszających - mówi dr Anna Sokołowska-Ławniczak.

Następna decyzja dotyczy tego, w jaki sposób nasza nazwa ma być chroniona. - Czy wyłącznie jako słowo, czy może również jako połączenie słowa z określoną grafiką (tzn. to, co potocznie nazywamy słowem „logo”)? Wybór odpowiedniego sposobu ochrony zależy od wielu czynników, m.in. odróżnialności i „siły” naszej nazwy. Im bardziej odróżniająca jest dana nazwa, tym większe jest prawdopodobieństwo uzyskania ochrony samego słowa (bez konieczności dodawania grafiki). Korzyści są niebagatelne: ochrona znaku słownego co do zasady jest silniejsza niż innych znaków (np. słowno-graficznych) - dodaje dr Anna Sokołowska-Ławniczak.

Gdy wiemy już, jak zabezpieczyć naszą nazwę, to czy na tym powinniśmy zakończyć ochronę naszego produktu spożywczego? Niekoniecznie. Należy w tym momencie zadać sobie następujące pytania:

·         Czy nasze opakowanie oprócz nazwy ma jakieś inne charakterystyczne elementy? (np. układ opakowania lub inne oznaczenia słowne lub słowno-graficzne, które będą odróżniać produkt)?

·         Czy produkt będzie dostępny w kilku wariantach i będzie w związku z tym miał kilka różnych etykiet?

·         Czy sama forma opakowania produktu (np. charakterystyczna butelka lub pudełko) będzie w jakiś sposób odróżniać go na rynku, czy może sam produkt będzie się wyróżniał kształtem lub fakturą (por. np. produkty Toblerone lub Toffifee)?

·         Czy z produktem będzie się wiązało charakterystyczne hasło reklamowe (np. „poczuj dziecięcą radość” albo „dodaje skrzydeł”)?

·         Czy reklamując ten produkt, będziemy się posługiwać charakterystycznym dżinglem, melodią lub filmikiem?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH