REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jak firmy produkcyjne organizują transport towaru? - wyniki badania

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 01-07-2016, 11:08

W ubiegłym miesiącu System Trans.eu zlecił badanie wśród polskich firm produkcyjnych, by dowiedzieć się, jak bardzo branża i rodzaj przewożonego towaru wpływają na wybór sposobu organizacji transportu i potrzebę doraźnej współpracy z przewoźnikami. Grupę badawczą stanowili klienci Systemu Trans.eu, platformy transportowej łączącej producentów z przewoźnikami.

REKLAMA

W ankiecie realizowanej metodą CATI (wywiad telefoniczny) brały udział osoby decyzyjne lub dyrektorzy zarządzający logistyką w firmach zatrudniających powyżej 50 osób. Wybrano kilka najważniejszych branż dla sektora transportu drogowego:

– artykuły z drewna, korka, papieru, meble,
– materiały budowlane, metale,
– chemia, chemikalia,
– artykuły spożywcze, napoje.

Zdecydowana większość firm produkcyjnych łączy metodę “buy” (outsourcing transportowy) i “use” (własna flota) w organizacji transportu. Jednakże badanie wyraźnie pokazało, że mniejsze firmy częściej używają własnej floty (41% wskazań), większe natomiast wyraźnie częściej korzystają z usług firm transportowych i spedycyjnych.

Z przeprowadzonego sondażu wynika, że aż 44% ankietowanych wyraziło potrzebę doraźnej współpracy z przewoźnikiem realizowaną na podstawie pojedynczych zleceń. Oznacza to, że firmy produkcyjne muszą wykazywać się bardzo dużą elastycznością, by sprostać wymaganiom swoich kontrahentów i dostarczyć towar w wyznaczonym terminie. Szczególnie dotyczy to branż budowlanej i meblowej oraz producentów artykułów z drewna, gdzie 51% respondentów potwierdziło potrzebę pracy ad hoc z przewoźnikami.

Z drugiej strony tylko 17% ankietowanych firm korzysta z dostępnych giełd, platform transportowych w celu optymalizacji transportu. Jedną z możliwych przyczyn tego stanu rzeczy jest relatywnie niska znajomość giełd transportowych w tej grupie przedsiębiorstw.

Podczas badania aż 37% respondentów nie rozpoznało żadnej z popularnych marek giełd /platform transportowych (Trans.eu, Timocom, Transproeon, Teleroute, Wtransnet), nawet po odczytaniu ich nazw przez ankietera. Niską świadomość potwierdzają też odpowiedzi dotyczące spontanicznych skojarzeń z “giełdą transportową” (prawie 60% respondentów nie potrafi wypowiedzieć się pozytywnie lub negatywnie na ten temat).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH