Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak lepiej wykorzystać potencjał organizacji polonijnych?

  • Autor: PAP
  • Data: 08-09-2015, 09:02

Działacze polonijni w USA z zadowoleniem przyjęli zapowiedź utworzenia przez prezydenta RP biura ds. kontaktów z Polonią. Uważają, że istnieje duży potencjał, by promować Polskę i jej interesy w Ameryce, ale trzeba działać z rozmachem i dotrzeć do młodych.

By lepiej bronić interesów Polski w USA, np. zabiegać o zniesienie wiz dla Polaków, "nie wystarczą spotkania przy pierogach czy parady" - przekonywał w rozmowie z PAP honorowy prezes mającej siedzibę w Nowym Jorku Fundacji Kościuszkowskiej Alex Storożyński, jeden z czołowych działaczy Polonii.

Jego zdaniem należałoby zatrudnić wzorem Izraela czy Egiptu profesjonalnych lobbystów oraz silniej wspierać te organizacje polonijne, które już są aktywne i odnoszą sukcesy, a ponadto potrafią ze sobą współpracować. Zarzucił polskim władzom, że dotychczas "utrzymują głównie kontakty z organizacjami, które praktycznie już nie istnieją"; których czas największej aktywności już minął.

"Czas Kongresu Polonii Amerykańkiej się skończył. Oni już tak naprawdę nic nie robią. Reagują za późno, zbyt defensywnie. Wystarczy zobaczyć ich stronę internetową..." - powiedział Storożyński. Wśród najprężniejszych organizacji polonijnych wymienił Polsko-Słowiańską Federalną Unię Kredytową, do której należy ponad 80 tys. członków, a także APAC (Amerykańsko-Polski Komitet Doradczy), Instytut PIAST oraz Fundację Kościuszkowską.

Fundacja, znana głównie z promocji kultury, nauki języka polskiego i przyznawania stypendiów dla Polaków i dzieci z Polonii (co roku wydaje na ten cel ok. 1 mln dolarów), od kilku lat zaangażowała się też w popieranie polskich interesów, w tym lobbing na rzecz zniesienia wiz do Polski. To z inicjatywy Storożyńskiego powstała też akcja protestów przeciw określeniom "polskie obozy koncentracyjne" w mediach amerykańskich. List do czołowych gazet i stacji telewizyjnych podpisały setki tysięcy ludzi, w tym najwybitniejsi przedstawiciele polskich elit. Akcja poskutkowała: agencja AP i najważniejsze dzienniki, jak "New York Times" i "Wall Street Journal", zmieniły swoje "stylebooki", czyli instrukcje pisania tekstów, zabraniając używania obraźliwych sformułowań.

Jak zaznaczył Storożyński, wciąż trzeba walczyć z tego typu zakłamaniami, bo błędy cały czas się zdarzają. Ale wśród najważniejszych zadań Polonii wymienił obecnie działania na rzecz włączenia Polski do ruchu bezwizowego VWP. "Polonia powinna angażować się przeciwko kongresmenom, którzy nie chcą Polski w VWP. Rząd nie może tego zrobić, ale my jako Polonia możemy iść do takiego kongresmena i zagrozić, że zbierzemy pieniądze na kampanię na rzecz jego konkurenta do Kongresu, a on może stracić mandat" - powiedział Storożynski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH