Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak opakować sportowca?

  • Autor: Irek Korczyński/ Studio IKAR
  • Data: 06-12-2017, 12:00
Jak opakować sportowca?
fot. materiały prasowe

- Największe wydarzenia sportowe kierują oczy całego świata na pole zmagań współczesnych herosów. Ich nazwiska przyciągają fanów, a wraz z nimi świat biznesu, który pragnie wykorzystać tę popularność. Dlatego coraz częściej oblicze znanego sportowca pojawia się na opakowaniu produktu, dzięki czemu konsument zostaje w interakcji z jego wizerunkiem w swoim mieszkaniu, w lodówce, torebce. To wymarzona sytuacja dla marketerów, którzy chcą budować i umacniać emocjonalną więź konsumenta z produktem - zapewnia Irek Korczyński, CEO Studio IKAR.

- Sportowcy tacy jak Adam Małysz, Justyna Kowalczyk, Agnieszka Radwańska czy Robert Kubica skupiają uwagę milionów Polaków. Szczególnie silnie przyczyniła się do tego pełna sukcesów gra polskiej reprezentacji w piłce nożnej. Kuba Błaszczykowski, Kamil Grosicki, Grzegorz Krychowiak, Piotr Zieliński, Arkadiusz Milik i inni zdobyli serca polskich kibiców. Nasz napastnik Robert  Lewandowski to już marka sama w sobie. Jego postać jest porównywalna z takimi z tuzami futbolu  jak Leo Messi czy Christiano Ronaldo - wylicza Irek Korczyński. 

Pozwoliło to otworzyć naszemu kapitanowi reprezentacji imponującą  “ścieżkę reklamową”, równoległą do sportowej: (Coca-Cola - od 2011), Gillette (2011), Nike (globalna reklama przed Euro 2012), Panasonic (2013 r.), Opel Astra (2013) razem z Błaszczykowskim i Piszczkiem, Huawei (2015), T-Mobile (muzyczny duet z Tomaszem Kotem), Vistula (2016). Robert Samaruk, marketing director w firmie Stars&buzz, zajmującej się marketingiem sportowym, tak komentuje te alianse.

- To naturalna droga rozwoju reklamowego zawodnika – im większa sława, tym większe marki zatrudniają go do największych kampanii. Bardzo dobrym przykładem jest współpraca reklamowa Lewandowskiego z Vistulą. Firma co prawda nie ujawnia informacji, jak sprzedaje się linia sygnowana przez gwiazdę futbolu, ale musiała być to bardzo opłacalna współpraca, ponieważ umowa została przedłużona na 2017 r. W 2016 obroty Vistuli wzrosły o 20  proc. - ile w tym zasługi Roberta Lewandowskiego, a ile zbioru innych pozostałych czynników - nie wiemy. W tym kontekście ciekawe będą wyniki marki z 2017 roku – tłumaczy ekspert.

Opakowanie – klamra spinająca projekt

- Jak długo nazwiska sportowców są atrakcyjne dla szerokiej rzeszy fanów sportu, tak długo mogą być wykorzystywane w przekazach reklamowych. Przykładem jest postać Jerzego Dudka, który choć skończył karierę, nadal jest obecny w pamięci kibiców. Jako były reprezentant i ekspert sportowy pojawił się na opakowaniu napoju 4movie. Marka ta wykorzystuje również wizerunek obecnego selekcjonera Adama Nawałki, którego zasługą są sukcesy narodowej reprezentacji. Z kolei marka OSHEE, znana  między innymi z szerokiego inwestowania w marketing sportowy, umieściła na etykietach napojów wizerunki piłkarzy klubu Real Madryt - mówi Irek Korczyński.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • qw 07-12-2017, 08:22:
Jędrzejczyk nie przegrała - to była klęska, szczególnie potym, co wyprawiała przed walką (w jej stylu jest poniżać rywalki) - trochę tego w necie jest, youtube/fora sportowe

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.