Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak sobie zapakujesz, tak to sprzedasz - czyli jak opakowania wpływają na współczesny handel

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-08-2017, 12:43
Jak sobie zapakujesz, tak to sprzedasz - czyli jak opakowania wpływają na współczesny handel
fot. shutterstock

Sztuka pakowania i wymyślania opakowań rozwija się niemalże równolegle z rozwojem handlu, a kreatywność w dziedzinie opakowań, często w równym stopniu co receptury czy innowacje, stoi za sukcesami konkretnych produktów i marek. To właśnie unikalny kształt butelek zadecydował o sukcesie Coca-Coli na rynku, podobnie było z tubami Pringles, kubełkami KFC, czy puszkami Campbell’s, które stały się nawet ikoną popkultury. Z lekcji tych marek może korzystać każdy, kto dziś odpowiada za sprzedaż i chce, żeby jego produkty zdobyły wiernych klientów.

Choć opakowania w handlu obecne były od zawsze, to jednak przez wieki pełniły funkcję  wyłącznie użytkową mającą na celu zabezpieczanie towaru albo dekoracyjną w przypadku dóbr szczególnie luksusowych. Dopiero rewolucja przemysłowa, która w XIX wieku przyniosła masowość produkcji, przyczyniła się do szybkiego rozwoju rynku opakowań.

Jednym z najlepszych przykładów pokazujących znaczenie opakowań jest butelka Coca-Coli. Na początku XX wieku Coca-Coli, sprzedawanej wtedy jeszcze w zwyczajnych butelkach ciężko było odróżnić się od innych podobnych produktów. Wtedy podjęta została strategiczna decyzja o zaprojektowaniu specjalnej butelki z unikalnym kształtem i wybitym logo marki. Weszła ona na rynek w 1915 roku i pozostaje na nim do dziś, będąc jednym z najlepiej rozpoznawalnych na świecie symboli konsumpcji.

Sukcesy Coca-Coli, czy innych marek znanych dzięki swoim opakowaniom, jak np. Pringles, czy Campbell’s znajdują potwierdzenie w wynikach badań konsumenckich prezentowanych przez packagingoftheworld.com. Wynika z nich między innymi, że aż 70% konsumentów buduje swoje zdanie na temat marki bazując wyłącznie na jej opakowaniu, ponad połowa kupujących gotowa jest zapłacić za dany produkt minimalnie więcej, jeśli jest on lepiej zapakowany, a co trzecia firma zanotowała wzrost przychodów po tym jak poprawiła sposób pakowania swoich produktów.

- Opakowanie tak naprawdę w coraz większym stopniu sprzedaje konkretny produkt, i wpływa na postrzeganie marki. W ostatnich latach widzimy, jak szybko rośnie świadomość firm i producentów na temat potrzeb konsumentów dotyczących pakowania. Wśród naszych Klientów błyskawicznie przybywa firm z różnych nowych branż: głównie browarów rzemieślniczych, cukierni i producentów żywności – zwłaszcza ekologicznej, a w ostatnim czasie także sklepów internetowych” – ocenia Joanna Ślazyk założycielka firmy Zapakujeco, zajmującej się produkcją opakowań z tektury i prowadzącej sklep internetowy Zapakujeco.pl

Także w sklepach internetowych, które zdobywają kolejne udziały w polskim rynku, coraz więcej uwagi przykłada się do sposobu pakowania produktów. Dotyczy to szczególnie ubrań, ale też między innymi kosmetyków, zabawek, czy artykułów gospodarstwa domowego – zwłaszcza dobrych marek, w przypadku których sposób pakowania powinien być adekwatny do wysokiej jakości towaru. Również ten trend znajduje potwierdzenie w wynikach badań, zgodnie z którymi aż 55% kupujących on-line wraca na stronę sklepu jeśli zamówiony towar otrzymali w indywidualnie przygotowanych opakowaniach.

Zapakujeco to firma zajmująca się produkcją opakowań z tektury, w tym w szczególności różnego rodzaju pudeł klapowych, fasonowych, czy przygotowywanych zgodnie z indywidualnie dostosowanym wykrojnikiem. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH