Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Jak utrzymać zaangażowanie klientów po Black Friday?

Listopad i grudzień to miesiące, w których działy marketingu i sprzedaży pracują na najwyższych obrotach. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia to dla biznesu okazje do zwiększenia przychodów. Mimo że firmy nie dysponują jeszcze dokładnymi danymi, jak podaje serwis rabatowy picodi.com, w tym roku podczas „Czarnego Piątku” Polacy mogli wydać ponad 2 mld zł, co jest rekordowym wynikiem. Z kolei Deloitte szacuje, że na Boże Narodzenie polska rodzina wyda średnio ponad 1,5 tys. zł. Jednak dla biznesu ważniejsza od jednorazowych skoków sprzedaży jest lojalność klienta. Co zrobić, aby kupujący wrócili w styczniu? Jak wynika z badania SAS, 58% marek podaje wysoką jakość produktu czy usługi jako główny czynnik decydujący o lojalności klientów.

Jak utrzymać zaangażowanie klientów po Black Friday?
fot. shutterstock

Autor: informacja prasowa
Data: 11-12-2019, 14:49

 Jeden z kluczowych wniosków badania „Doświadczenie w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta” przeprowadzonego przez Future Research na zlecenie SAS głosi, że podstawą sukcesu biznesu w nadchodzącej dekadzie będą nowe technologie kształtujące doświadczenia klientów (ang. customer experience, CX).

W badaniu SAS pytano przedsiębiorstwa, jakie „futurystyczne” technologie w szczególności je interesują w kontekście tworzenia nowych doświadczeń konsumenckich i wzrostu satysfakcji klientόw do 2030 roku.

- Kupujący wywierają ogromny nacisk na rozwój technologiczny organizacji marketingowych – mόwi Wilson Raj, Dyrektor Generalny, SAS Customer Intelligence. Z punktu widzenia CMOs (Chief Marketing Officers) prowadzi to do powstania problemu „ruchomego celu”. Trudno jest uzyskać przewagę w dziedzinie, która podlega ciągłym zmianom, ponieważ klienci oczekują stałego dostępu do usług i chcą wchodzić w interakcję z firmami na swoich warunkach.

Badanie wykazało, że 62% przedsiębiorstw, aby poprawić strategię angażowania klientόw, inwestuje w rozwiązania głosowe wykorzystujące sztuczną inteligencję jako element obsługi klienta. Kolejne 58% inwestuje w rozwiązania głosowe wykorzystujące sztuczną inteligencję, jako wewnętrzne narzędzie marketingu i sprzedaży.

54% firm inwestuje w rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość w celu ułatwienia klientom zobrazowania wyglądu czy zastosowania produktu lub usługi na odległość. Przykład stanowią wirtualne przymierzalnie umożliwiające prezentację odzieży na dowolnym typie sylwetki. 53% planuje zastosować narzędzia AR/VR do ulepszenia samych produktów.

Badanie wykazało również, że 83% marek inwestuje lub planuje inwestycje w technologię holograficzną do reklamy produktów w sklepach, gier interaktywnych i wydarzeń publicznych.
Omawiane nowe i bardziej złożone technologie angażowania klientów oznaczają, że firmy muszą skuteczniej zarządzać danymi, optymalizować procesy analityczne oraz usprawnić możliwości zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Muszą być one zdolne do stosowania nowych technologii w celu osiągnięcia namacalnych korzyści biznesowych. Aplikacje będą mogły w przyszłości przyjąć, przetwarzać i analizować dane, a także projektować i podejmować decyzje dotyczące zarządzania marketingiem na wielu płaszczyznach jednocześnie.

Dziś 58% marek uważa, że o lojalności klientów decyduje głównie jakość produktu. Jednocześnie dla wielu kupujących kluczowym czynnikiem są niskie ceny lub bonifikaty. Co ciekawe, klienci wskazują także, że do 2030 roku głόwnymi przesłankami decydującymi o ich lojalności względem danej marki będą aplikacje, szybki dostęp i możliwość składania zamόwień przez rozwiązania z zakresu inteligentnego domu.

więcej informacji:

Black Friday RSS ALERT    /    Czarny Piątek RSS ALERT    /    SAS RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.179.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.