Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak zwiększyć widoczność swojej oferty w porównywarce cen?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-06-2017, 11:44
Jak zwiększyć widoczność swojej oferty w porównywarce cen?
fot. materiały prasowe

Opis to jeden z ważniejszych czynników, wpływających na widoczność produktu w porównywarce cen. Jest także bardzo istotny z perspektywy użytkownika, któremu powinien dawać jak najdokładniejsze, pełne oraz prawdziwe informacje o interesującym go artykule.

Odpowiednio przygotowany opis oddziałuje korzystnie nie tylko na wyszukiwanie produktu, ale i na proces decyzyjny klienta. Co powinno znaleźć się w opisach produktów oferowanych przez sklep, który zdecydował się na integrację z porównywarką cen? Jakie dodatkowe dane może on przekazać, aby narzędzie to mogło jak najlepiej wspierać jego sprzedaż?

Do integracji z porównywarkami cen potrzebny jest dobrze przygotowany plik XML. To podstawowe źródło informacji o dostępnych w sklepie internetowym produktach. Im lepszej jakości dane, tym skuteczniej promowany będzie sklep w porównywarce.

Pisanie opisów produktów często zlecane jest przez sklepy internetowe zewnętrznym firmom, w trosce o unikalny content, który będzie bardziej wartościowy dla Google. Zdarza się, że opisy te niechętnie przekazywane są do serwisów wspierających sprzedaż, takich jak porównywarki cen, w obawie przed wykorzystaniem ich przez serwis i budowaniem w ten sposób swojego SEO. Nic bardziej mylnego. Porównywarki cen potrzebują opisów produktów, ale w zupełnie innym celu. Strony, na których wyświetlane są opisy i parametry produktów, nie są indeksowane, a co za tym idzie, nie są wykorzystywane na potrzeby pozycjonowania – powiedziała Karolina Zasada, Account Coordinator w Grupie Okazje.info.

Opisy są bardzo istotne z perspektywy użytkowników korzystających z porównywarek cen. Informacje w nich zawarte, pomagają im dotrzeć do interesujących ich produktów. Opis to bowiem jeden z elementów, który jest sprawdzany przez wewnętrzną wyszukiwarkę porównywarki. W samej nazwie produktu czy oferty, nie zawsze uda się przekazać istotne elementy, mogące zaważyć na decyzji zakupowej. Co więcej, produkt bez odpowiedniego opisu, mimo iż znajduje się w serwisie, może nie zostać w ogóle wyświetlony użytkownikowi.

Opis produktu wpływa nie tylko na jego wyszukiwanie, ale i na decyzje zakupowe klientów. Im więcej informacji użytkownik zdobędzie dzięki porównywarce, tym bardziej zdecydowany przejdzie do sklepu, a więc większa szansa, że dokona zakupu. Brak pełnej informacji na temat produktu, zmusza klienta do poszukiwania wiedzy w innych źródłach, co wydłuża proces zakupowy i może skutkować tym, że zakup finalnie zostanie zrealizowany w innym sklepie – dodaje Karolina Zasada, Account Coordinator w Grupie Okazje.info.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • olo 07-07-2017, 01:18:
Dlaczego komentarze są usuwane?
  • Marek T. 24-06-2017, 10:18:
Dzięki! W sumie podobnie wygląda to u innych np Ceneo.pl.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.