Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak zwiększyć widoczność swojej oferty w porównywarce cen?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-06-2017, 11:44
Jak zwiększyć widoczność swojej oferty w porównywarce cen?
fot. materiały prasowe

Opis to jeden z ważniejszych czynników, wpływających na widoczność produktu w porównywarce cen. Jest także bardzo istotny z perspektywy użytkownika, któremu powinien dawać jak najdokładniejsze, pełne oraz prawdziwe informacje o interesującym go artykule.

Odpowiednio przygotowany opis oddziałuje korzystnie nie tylko na wyszukiwanie produktu, ale i na proces decyzyjny klienta. Co powinno znaleźć się w opisach produktów oferowanych przez sklep, który zdecydował się na integrację z porównywarką cen? Jakie dodatkowe dane może on przekazać, aby narzędzie to mogło jak najlepiej wspierać jego sprzedaż?

Do integracji z porównywarkami cen potrzebny jest dobrze przygotowany plik XML. To podstawowe źródło informacji o dostępnych w sklepie internetowym produktach. Im lepszej jakości dane, tym skuteczniej promowany będzie sklep w porównywarce.

Pisanie opisów produktów często zlecane jest przez sklepy internetowe zewnętrznym firmom, w trosce o unikalny content, który będzie bardziej wartościowy dla Google. Zdarza się, że opisy te niechętnie przekazywane są do serwisów wspierających sprzedaż, takich jak porównywarki cen, w obawie przed wykorzystaniem ich przez serwis i budowaniem w ten sposób swojego SEO. Nic bardziej mylnego. Porównywarki cen potrzebują opisów produktów, ale w zupełnie innym celu. Strony, na których wyświetlane są opisy i parametry produktów, nie są indeksowane, a co za tym idzie, nie są wykorzystywane na potrzeby pozycjonowania – powiedziała Karolina Zasada, Account Coordinator w Grupie Okazje.info.

Opisy są bardzo istotne z perspektywy użytkowników korzystających z porównywarek cen. Informacje w nich zawarte, pomagają im dotrzeć do interesujących ich produktów. Opis to bowiem jeden z elementów, który jest sprawdzany przez wewnętrzną wyszukiwarkę porównywarki. W samej nazwie produktu czy oferty, nie zawsze uda się przekazać istotne elementy, mogące zaważyć na decyzji zakupowej. Co więcej, produkt bez odpowiedniego opisu, mimo iż znajduje się w serwisie, może nie zostać w ogóle wyświetlony użytkownikowi.

Opis produktu wpływa nie tylko na jego wyszukiwanie, ale i na decyzje zakupowe klientów. Im więcej informacji użytkownik zdobędzie dzięki porównywarce, tym bardziej zdecydowany przejdzie do sklepu, a więc większa szansa, że dokona zakupu. Brak pełnej informacji na temat produktu, zmusza klienta do poszukiwania wiedzy w innych źródłach, co wydłuża proces zakupowy i może skutkować tym, że zakup finalnie zostanie zrealizowany w innym sklepie – dodaje Karolina Zasada, Account Coordinator w Grupie Okazje.info.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • olo 07-07-2017, 01:18:
Dlaczego komentarze są usuwane?
  • Marek T. 24-06-2017, 10:18:
Dzięki! W sumie podobnie wygląda to u innych np Ceneo.pl.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH