Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Jaka jest rola opakowań do żywności?

Zdaniem ekspertów globalna kategoria opakowań coraz mocniej odpowiada na zmieniające się preferencje konsumentów i wymagania rynku, pozostając pod wpływem wiodących trendów związanych między innymi z wyzwaniami wobec rosnącej skali marnotrawienia żywności oraz zanieczyszczenia oceanów plastikiem, dominującą potrzebą wygody, a także zainteresowaniem „czystszymi” i minimalistycznymi projektami, które w prosty i szybki sposób komunikują benefity produktowe.

Jaka jest rola opakowań do żywności?
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 01-06-2018, 15:55

Jeden z głównych trendów opakowaniowych na 2018 rok został opisany przez firmę Mintel jako „Packaged Planet” i dotyczy zmieniającej się roli opakowań w kontekście problemu, jakim jest marnowanie żywności

- Marki coraz chętniej dokonują innowacji, które podkreślają ich zaangażowanie w ten temat. Są to między innymi rozwiązania, które niosą ze sobą wartość dodaną, m.in. opakowania, które przedłużają świeżość produktów lub zapewniają zwiększone bezpieczeństwo podczas transportu. Istnieje dalsze pole do inwestowania w tego typu nowości, a także wspierania ich odpowiednimi komunikatami, które nie tylko podkreślą dodane korzyści, lecz także zapewnią innowatorom przewagę konkurencyjną. Wartym uwagi przykładem są tzw. „sprytne” etykiety, które eliminują konieczność odpowiedniego interpretowania informacji typu „najlepiej spożyć przed” czy „należy spożyć do”. Koncept ten został wykorzystany w Wielkiej Brytanii przez sieć Sainsbury’s, która wprowadziła etykietę typu „po otwarciu”, aby w ten sposób wpłynąć na zmniejszenie ilości wyrzucanych wędlin w tym kraju. Otwarcie opakowania zapoczątkowuje proces zmiany koloru specjalnego wskaźnika na etykiecie - z żółtego na fioletowy - który w prosty sposób informuje konsumenta o przydatności produktu do spożycia - zapewnia Honorata Jarocka, senior food and drink analyst, Mintel.

Jej zdaniem istotnym, z punktu widzenia troski o środowisko, jest natomiast trend „Sea Change”, mówiący o wyzwaniach dla branży w obliczu zanieczyszczenia plastikiem ekosystemów morskich. W rezultacie marki coraz częściej dokonują zmian w swoim podejściu do opakowań, poszukując bardziej odpowiedzialnych rozwiązań, a tym samym edukując konsumentów i ułatwiając im podejmowanie lepszych decyzji zakupowych.

- Wartymi uwagi inicjatywami są inwestycje w pełni odnawialne plastikowe opakowania, co między innymi ogłosiła firma Unilever, a także decyzje sieci handlowych, aby wdrożyć konkretne działania mające na celu zredukowanie ilość opakowań plastikowych w asortymencie pod marką własną, o czym na przykład poinformowała sieć Lidl – wylicza Honorata Jarocka.

Dla wielu producentów i całej rzeszy konsumentów istotny jest również aspekt informacyjny w przypadku innowacyjnych opakowań do żywności.

Np. grupa Bakalland weszła ostatnio w segment bakalii eko, które opakowała w zupełnie inny niż wcześniej sposób.

więcej informacji:

opakowania RSS ALERT    /    rynek opakowań RSS ALERT    /    Bakalland RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.