Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Jaką rolę odgrywa CSR w branży rolno-spożywczej?

Jeszcze niedawno Corporate Social Responsibility (CSR), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, była domeną międzynarodowych korporacji. Dziś docenia ją także rodzimy biznes, który coraz chętniej angażuje się w etyczne działania.

Jaką rolę odgrywa CSR w branży rolno-spożywczej?
fot. shutterstock.com

Badania polskich konsumentów jasno pokazują, że firmy powinny głośno mówić o swoich działaniach na rzecz dobra społecznego. Polskie przedsiębiorstwa cieszą się także w tych kwestiach większym zaufaniem niż międzynarodowe korporacje – to wnioski, jakie płyną z Barometru CSR przeprowadzonego przez Dom Badawczy Maison oraz SGS Polska.

Doświadczenia firm, które od lat starają się być odpowiedzialne, wskazują na to, że przedsiębiorstwa, które w swojej strategii obok celów biznesowych uwzględniają również te związane ze środowiskiem i społecznością w jakiej funkcjonują, cieszą się większym zaufaniem, a co za tym idzie przyciągają najlepszych pracowników i mają więcej klientów, którzy chętniej sięgają po ich produkty.

- Wszystko wskazuje na to, że te trendy się nie zmienią, a wręcz będą się utrwalać. Zauważyliśmy, że coraz więcej polskich przedsiębiorstw wprowadza etyczne kodeksy i stara się realizować cele biznesowe jednocześnie troszcząc się o środowisko i społeczeństwo, jednak wciąż niewiele się o tym mówi. Postanowiliśmy dać możliwość polskim producentom rolno-spożywczym, żeby sami opowiedzieli o swoich praktykach i doświadczeniach w prowadzaniu zasad CSR do przedsiębiorstw. Właśnie jesteśmy w trakcie tworzenia raportu „Rola CSR w branży rolno-spożywczej – polskie doświadczenia”, do którego zgłasza się coraz więcej firm z deklaracją, że chcą w nim wystąpić - mówiła prezes The Institute of Strategy and Development Poland Foundation Ilona Klejnowska-Kamińska.

Wprowadzenie zasad CSR do przedsiębiorstwa to obecnie nie tylko chęć etycznego zarządzania biznesem, ale również wymóg rynku. Firmy, które chcą zaistnieć za granicą, szczególnie w krajach Europy Zachodniej, muszą liczyć się z tym, że będą oceniane także pod względem swoich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Warto również podkreślić, że takie aktywności wpływają na efektywność firmy i przekładają się z czasem na konkretne zyski. CSR nie jest więc jedynie budowaniem dobrej reputacji przedsiębiorstwa, lecz wpływa także na biznesowe wyniki przedsiębiorstwa. Z tego powodu unijne regulacje i dyrektywy zaczęły podążać w kierunku raportowania danych poza finansowych i informacji dotyczących różnorodności, co dziś stało się obowiązkowe dla największych firm, nie można jednak wykluczyć, że z czasem obowiązek ten zostanie rozszerzony także na mniejszych uczestników rynku.

Spółki, które zachowują się w sposób etyczny i transparentny cieszą się większym zainteresowaniem inwestorów i są postrzegane jako nowoczesne, co wpływa na ich wycenę. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie kilka lat temu rozpoczęła projekt RESPRECT Index, w którym prezentowane są spółki zarządzane w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Firmy, które znalazły się w indeksie są postrzegane jako bardziej atrakcyjne przez potencjalnych inwestorów i są wyceniane wyżej od pozostałych. Z roku na rok liczba odpowiedzialnych firm wyraźnie rośnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

CSR RSS ALERT    /    odpowiedzialność biznesu RSS ALERT    /    odpowiedzialność społeczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.186.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.