Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Jakie opakowania budzą emocje?

- Klasyczne badania Roberta Zajonca wykazały, że brak uwagi nie wyklucza budowania emocjonalnego stosunku do obiektu, które przebiega w sposób automatyczny. Eksperymenty Bocka i von Ratha dotyczące skuteczności reklam dowodzą, że najlepiej oceniamy produkty z tych reklam, na których uwagę skupialiśmy tylko trochę. Czyli zauważamy, ale nie mamy przestrzeni na to, by dokładnie analizować treść - informuje Dominika Sikora, brand strategy director 4/4 Brand Design.

Jakie opakowania budzą emocje?
fot. materiały prasowe

Zdaniem ekspertki odnosząc tę wiedzę do opakowań: to, że nie zapamiętujemy, nie zwracamy uwagi na informacje dotyczące tyłów i boków opakowania, wcale nie oznacza, że nie mają one wpływu na percepcję jakości marki i produktu. Dlatego dobrze zaprojektowana całość – od strony i funkcjonalnej, i estetycznej – ma szansę pracować na pozytywny wizerunek i budować emocjonalne zaangażowanie - zapewnia Dominika Sikora.

Oto kilka przykładów:

VITAGURT – opakowanie zainspirowane konsystencją jogurtu

Małe chmurki z tyłu opakowania posłużyły do wybicia wartości odżywczych jogurtu, latawiec do oznaczenia zawartości tłuszczu, a fragmenty „nieba” przebijającego się przez obłoki stały się miejscem na skład i teksty techniczne. Czytelna idea konsekwentnie poprowadzona przez całą powierzchnię opakowania sprawia, że jest ono zrozumiałe, wyraziste w swej prostocie, a jednocześnie wyróżnia się na półce spośród innych.

3.jpg
3.jpg

Kraftowy cydr pochodzący z San Diego. Jego wizerunek oparty został o koncept „novel adventure” i nawiązuje do scenerii Zachodniego Wybrzeża. Idei tej podporządkowano cały design: kod tekstowy w kształcie góry ze wspinającym się turystą, poddruk w postaci poziomic, sprytnie wykorzystany motyw liny i węzłów. Całość utrzymano w kolorach ziemi dla podkreślenia rzemieślniczego, naturalnego procesu produkcji cydru. Kartony zbiorcze rozwijają historię, a nie tylko powtarzają elementy z opakowania jednostkowego.

Clipboard01.jpg

Styl infograficzny jest przyszłością prezentowania informacji na ulotkach, plakatach i opakowaniach. Czytelny, zrozumiały, a przy okazji atrakcyjny wizualnie, najszybciej przyjął się do komunikacji treści związanych z ekologią i ochroną środowiska. Dla podkreślenia „tradycyjnego” sposobu wytwarzania zsiadłego mleka oraz naturalności produktu tył opakowania przeznaczony został na zilustrowanie procesu. Rysunek wykonano monochromatyczną kreską nawiązującą do rycin z książek sprzed 100 lat.

więcej informacji:

opakowania RSS ALERT    /    rynek opakowań RSS ALERT    /    4/4 Brand Design RSS ALERT    /    Dominika Sikora RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.133.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.