Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem cyfryzacji?

Głównym celem logistyki jest i zawsze było zapewnienie optymalnego, szybkiego i bezpiecznego transportu towarów. To raczej nie ulegnie zmianie, ale metody osiągnięcia tego celu wraz z upływem czasu mogą być inne. Już teraz można zauważyć, że przyszłość branży leży w zapewnieniu widoczności, optymalizacji i automatyzacji procesów i pojazdów. Spedytorzy i inne firmy logistyczne wykazują wobec przewoźników większe zapotrzebowanie na takie usługi, co nieuchronnie przyczynia się do dalszej cyfryzacji logistyki.

Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem cyfryzacji?
Fot. Fotolia

Żyjemy w czasach nieporównywalnie bogatszych w innowacje techniczne. Obserwujemy rosnące zainteresowanie nie tylko w ramach własnej bazy klientów, ale także w ogólnym wzroście przemysłu telematycznego. W perspektywie krótkoterminowej możemy mówić o poziomym i pionowym zapotrzebowaniu na cyfryzację. Pierwszy dotyczy zwiększonego zapotrzebowania na rozwiązania telematyczne, a drugi o rozwoju oferowanych usług, w tym rozwiązań mobilnych. W zakresie średnioterminowym zapotrzebowanie na dane będzie nadal występowało, ale będzie ono bardziej ukierunkowane, skierowane na konkretne obszary i podprocesy. Internet Rzeczy (IoT) będzie miał wpływ na więcej ogniw łańcucha logistycznego, dzięki czemu więcej procesów roboczych będzie mogło zostać przekierowanych do jednego przejrzystego systemu. Duża ilość danych, przekraczająca możliwości ludzkiego poznania, zawiera przydatne informacje, które mogą przyczynić się do stworzenia bardziej wydajnych procesów. Przyszłość przyniesie bardziej ugruntowane, podejmowane w oparciu o dane decyzje w dziedzinie logistyki, nawet w mniejszych firmach.

Długoterminowe zmiany nie są jeszcze w pełni znane, ale prawdopodobnym scenariuszem rozwoju są sieci zautomatyzowanych procesów i pojazdów, zintegrowane w jeden, przejrzysty system. Tym sposobem firmy mogą osiągnąć całkowitą kontrolę nad swoimi zasobami oraz optymalną elastyczność przy maksymalnym wykorzystaniu mocy przewozowych. Dyspozytor nie będzie już decydować, który pojazd zostanie wybrany do realizacji konkretnej wysyłki. Firma będzie dysponować w pełni zautomatyzowanym procesem, który uwzględni wiele czynników przy doborze optymalnego pojazdu, trasy i czasu wysyłki dla danych towarów. Taki system może utworzyć zamówienia przewozowe, gdzie przesyłki lub palety są przewożone razem z produktami innych dostawców w celu zagwarantowania maksymalnej opłacalności spedycji. W dłuższej perspektywie automatyzacja również zrestrukturyzuje miejsca pracy. Nie oznacza to wcale zmniejszenia ich liczby. Osoby zatrudnione będą zapewniać dodatkowe usługi zamiast wykonywać proste, powtarzające się zadania.

Cyfryzacja pozwala firmom pokazać swoje najlepsze oblicze. Firmy telematyczne, takie jak WebEye, pomagają w osiągnięciu tego celu, uzbrajając organizacje w dane niezbędne do dalszej ewolucji i rozwoju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

WebEye RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT    /    logistyka żywności RSS ALERT    /    cyfryzacja logistyki RSS ALERT    /    innowacje w logistyce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.119.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.