Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Jakiej żywności będą poszukiwać konsumenci w 2020 roku?

- Wszyscy chcą dziś otrzymywać zrównoważone produkty. Sprzedawcy detaliczni wywierają presję na producentów, aby ci dostarczali towary, które zaspokoją nowe, ekologiczne preferencje klientów. Oznacza to, że producenci muszą wdrażać technologie, które pozwolą im na śledzenie tego, skąd pochodzą produkty i z czego są zrobione - pisze Colin Elkins, IFS Global Industry Director for Process Manufacturing.

Jakiej żywności będą poszukiwać konsumenci w 2020 roku?
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 06-12-2019, 14:52

Elkins wskazuje, że producenci w swoich planach muszą także uwzględniać krótszy okres przydatności do spożycia, który wynika z mniejszej skali stosowania dodatków i konserwantów.

- Pozytywnym aspektem takiego stanu rzeczy będzie zrewitalizowany przemysł o zwiększonych przychodach oraz szansa dla firm spoza głównego nurtu na stawienie czoła gigantom branży produktów szybko zbywalnych - mówi.

Prognoza 1: zrównoważony rozwój w praktyce

Ekspert wskazuje, że choć w przeszłości deklaracje producentów o zrównoważonym rozwoju mogły być wystarczające, dziś konsumenci czytają etykiety i biorą pod uwagę wpływ na środowisko naturalne przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

- Są skłonni płacić więcej za produkty zrównoważone i zawierające mniej składników. Przemysł spożywczy nie jest pod tym względem wyjątkiem, co potwierdzają preferencje konsumentów i zauważalnie rzadsze sięganie po plastikowe opakowania jednorazowego użytku. Wciąż jednak potrzebne są pewne kompromisy - dodaje.

Firma Lumina Intelligence opublikowała raport sugerujący, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy w branży złożono 905 obietnic dotyczących zrównoważonego rozwoju. Wyznaczanie tego typu celów i składanie obietnic to, rzecz jasna, postawa godna pochwały, jednak branża musi jeszcze wiele zrobić, aby zamienić te obietnice na wymierne osiągnięcia.

- Jednym z przykładów są tworzywa sztuczne jednorazowego użytku, cieszące cię w ostatnich latach bardzo złą sławą, na którą zresztą sobie zasłużyły. Jak wiemy, kończą one swój żywot w rzekach, strumieniach i oceanach, niszczą faunę oraz rozpadają się na mikrodrobiny, które w jeszcze większym stopniu wchłaniają się do łańcucha pokarmowego. Jeśli jednak zrezygnujemy z plastikowych opakowań do przechowywania żywności, ta może zacząć się psuć, zanim jeszcze trafi do obrotu, a jej okres przydatności do spożycia będzie znacznie krótszy. Rezygnacja z tworzyw sztucznych — przy braku przyjaznej dla środowiska alternatywy — spowoduje zatem wzrost ilości odpadów spożywczych - wskazuje Elkins.

więcej informacji:

IFS RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    technologie RSS ALERT    /    rynek spożywczy RSS ALERT    /    Colin Elkins RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT    /    etykiety RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.