Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jakub Bierzyński, prezes OMD na FRSiH: Przemysł spożywczy powinien mocno inwestować w marki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 11:31
Jakub Bierzyński, prezes OMD na FRSiH: Przemysł spożywczy powinien mocno inwestować w marki
Jakub Bierzyński, prezes OMD. Fot. PTWP

Inwestycje przemysłu spożywczego w marki są bardzo potrzebne. To największe źródło przewagi konkurencyjnej. Silna marka producentów to jedyne oręże w walce z markami własnymi sieci handlowych - mówił Jakub Bierzyński, prezes OMD podczas debaty "Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu", która odbyła się w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

- Od wielu lat branża spożywcza skupia się w większym stopniu na doskonaleniu zdolności produkcyjnych czy tworzeniu nowych produktów niż na tworzeniu marek. Marki są traktowane trochę po macoszemu - może dlatego, że większość firm w biznesie spożywczym to firmy rodzinne, które w kreowaniu marek widzą bardziej źródło wydatków niż inwestycje - mówił Jakub Bierzyński, prezes OMD. 

Jego zdaniem inwestycje przemysłu spożywczego w marki są bardzo potrzebne. Tłumaczył, że Polska jest największym eksporterem jabłek na świecie, ale niewiele osób zna marki polskich jabłek. Jako przykład marki podał jabłka z Południowego Tyrolu, które są ładnie zapakowane i dużo droższe od polskich jabłek. 

Tłumaczył,  że m.in firmy Maspex i Roleski inwestują we własne marki i to - jego zdaniem - jest największe źródło przewagi konkurencyjnej. 

Dodał, że silna marka producentów to jedyne oręże w walce z markami własnymi sieci handlowych. - Jeśli sieci handlowe wydadzą pieniądze na promocję marek własnych, ciężko będzie się przebić producentom żywności – tłumaczył. 

- Dialog z konsumentem jest obecnie fundamentalny i producenci żywności mają takie narzędzia. Produkty spożywcze nadają się bardziej do tego niż kosmetyki, ponieważ makijaż jest powtarzalny, a kuchnia jest niepowtarzalna – mówił. 

Podkreślił, że jeszcze kilka lat temu blog Kwestia Smaku był bardzo popularny, dziś jest nadal duży, ma ponad milion realnych użytkowników, ale obecnie blogi o modzie i urodzie wyprzedzają blogi kulinarne. – A kulinaria powinny w internecie "hulać", tak jak "hulają" w telewizji – mówił. 

Jako przykład budowania wokół marki doświadczenia kulinarnego podał projekt „W kuchni z E.Wedel”. 

Przypomnijmy, firma E.Wedel realizowała projekt „W kuchni z E.Wedel”, który miał na celu zachęcenie Polaków do wspólnego gotowania w gronie najbliższych z wykorzystaniem wedlowskich produktów. W telewizji emitowane były spoty telewizyjne, powstała też strona internetowa. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH