Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jan Kulczyk: Europa musi być aktywna

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 14-05-2012, 16:03
Jan Kulczyk: Europa musi być aktywna

- Ten kryzys, to ogromna szansa dla nas, kondycja nowych członów UE jest znacznie lepsza od kondycji krajów starej Unii - powiedział Jan Kulczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Kulczyk Investments.

- Na świecie żyje 7 mld ludzi, z czego dwa miliardy marzy o butach, dwa miliardy o rowerze, natomiast dwa miliardy o samochodzie - wyliczał Jan Kulczyk. - Trzeba pamiętać, że Europa to jedynie 500 mln ludzi. W gospodarce rynkowej najważniejszą kategorią jest właśnie rynek. A ten rynek, to nie Europa, czy USA. Ten rynek to wspomniane przeze mnie 6 mld ludzi. Najważniejsze jest to, co znajduje się w ludzkich głowach i w ziemi. A cała reszta to koszty.

- Przyszłość leży w zrównoważeniu tego świata. Europa, z całym swoim potencjałem, intelektualnym i finansowym, powinna być obecna w świecie. Niemcy dobrze sobie radzą z kryzysem, bo są gospodarką globalną. Największe dysproporcje występują między Europą i Afryką. Nie ma powodu, by Europa nie była liderem przemian w Afryce - mówił Jan Kulczyk. - Przykładowo w Nigerii żyje 220 mln ludzi. Obecnie najważniejszą kwestią jest skierować potencjał na potrzeby zrównoważenia świata. Nie wiem, czy inwestowanie w Grecję ma sens. Za te wielkie pieniądze można by rozruszać rynek Afryki Centralnej. To rynek, który należy włączyć do systemu światowego. Trzeba zacząć myśleć o przyszłości, a ona leży w globalnym świecie, nie regionalnym, czy narodowym. Generalnie my, Europejczycy jesteśmy światowi. Przecież prawie cały świat mówi po angielsku i hiszpańsku, a tylko niektórzy mówią po Chińsku. Świat polityczny jest w ten sposób obecny w gospodarce, by wygrywać następne wybory. A tak się nie da. W gospodarce trzeba pracować, mając na uwadze najbliższych kilkanaście, czy kilkadziesiąt lat - zaznaczył Jan Kulczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jubus 15-05-2012, 06:47:
Zgodzę się z nim, z tą różnicą, że po hiszpańsku mówi zaledwie garstka ludzi, dużo więcej osób posługuje się francuskim, właśnie w Afryce. Polska powinna być bardziej obecna w świecie i to w tych rejonach, w których jesteśmy znani i poważani. Można się z tego śmiać, ale Polska ma wysoką renomę w Afryce lub w Azji oraz w Ameryce Południowej. Czas najwyższy więc, aby nasi przedsiębiorcy i politycy wyszli z europejskiego zaścianka.
  • nedpolams@op.pl 14-05-2012, 23:31:
Panie Janie.
W strategi globalnej ma Pan racje. Natomiast mam osobiste pytanie jeżeli widzi Pan na chodniku 10 groszy to pochyli się Pan , żeby je podnieść.
Pozdrawiam.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH