REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Janusz Lewandowski: Polska musi zbudować własne mocne marki

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
  • Data: 10-10-2011, 15:00
Janusz Lewandowski: Polska musi zbudować własne mocne marki

Poland w Europie i w świecie to już marka, teraz ważne, by marką stało się również made in Poland - mówi dla portalu wnp.pl komisarz unijny Janusz Lewandowski.

REKLAMA

Jakie są Pańskie odczucia po wyborach? Co wynik tych wyborów oznacza dla gospodarki?

- Najczęściej używanym słowem w Polsce, a w jeszcze większym stopniu za granicą, jest słowo: stabilizacja. Ta stabilizacja to obecnie duża wartość w Europie. Odbieram wiele telefonów z różnych części Europy i wiem, że ta Europa odetchnęła.

Trzeba teraz udowodnić, że Polska jest nie tylko krajem odpornym na kryzys. Ale że potrafi również sięgać po rozwiązania innowacyjne w gospodarce, czyniąc ją przy tym bardziej konkurencyjną.

Polska musi teraz zbudować własne mocne marki. Poland w Europie i w świecie to już marka. Teraz ważne, by marką stało się również made in Poland.

W których dziedzinach należy tych marek szukać?

- Polska waga ciężka to nie Siemens czy Philips, ale to przede wszystkim wielkie zakłady sektora energetycznego czy górniczego. Tam też możemy mieć silne marki, ale po przeprowadzeniu modernizacji tych sektorów.

Trudno, by Polska bazowała jedynie na oscypkach czy wódce Wyborowej. Jesteśmy na to zbyt wielkim krajem. Finlandia znalazła kiedyś swoją Nokię. A zatem, dlaczego mielibyśmy być gorsi? Trzeba stawiać na innowacje.

Naprawdę sądzi Pan, że to możliwe, byśmy mieli silne marki w sektorze energetycznym i górnictwie, zważywszy na założenia Pakietu Klimatycznego?

- W tej materii Polska będzie w czołowym zderzeniu z krajami, które chcą, by redukcja dwutlenku węgla była jeszcze większa.

W warunkach kryzysu, gdy określone regulacje będą mogły realnie wpłynąć na przenoszenie się firm z Europy, nie tylko Wschodniej, w inne regiony - może dojść do pewnego przewartościowania. Ta problematyka jest w Unii Europejskiej rozumiana w coraz większym stopniu.

Na podwyższeniu limitów redukcji dwutlenku węgla zależeć będzie krajom Europy Zachodniej, natomiast nie Polsce. Tutaj, powtarzam, będziemy w czołowym zderzeniu. Wiadomo przecież, że w ponad 90 proc. produkuje się w Polsce energię elektryczną z węgla.

Rozmawiał: Jerzy Dudała

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bbar 11-10-2011, 14:14:
Z całym szacunkiem dla pana Europosła, ale w dzisiejszych czasach mówienie o markach spoza sektora konsumpcyjnego to delikatnie mówiąc niepełne rozumienie zasad marketingu narodowego. Mamy jako Polska gotową strategię promocjii marki Polska przygotowaną kilka ładnych lat temu przez guru marketingu narodowego Wally Olinsa (na zlecenie KIG). I co? Strategia leży na półce. A co rusz nowe pomysły, od górnictwa, aż po kuchnię polską.
I nic nikt nie robi.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH