Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Japonia: Dobre perspektywy dla polskich producentów żywności

Grażyna Ciurzyńska, p.o. Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu podkreśla, że Japonia jest kluczowym partnerem gospodarczym Polski w Azji. – Eksport do niej systematycznie rośnie – w ubiegłym roku po trzech kwartałach wzrósł o ponad 26 proc. To duży sukces polskich firm. Największy potencjał dla wzrostu eksportu upatrujemy w sektorze IT/ITC, gier komputerowych, kosmetyków oraz produktów sektora rolno-spożywczego – tłumaczy.

Japonia: Dobre perspektywy dla polskich producentów żywności
ekonomiczny poniedziałek
Perspektywy dla polskich producentów żywności na japońskim rynku, fot. kolaż zdjęć z serwisu shutterstock

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 07-02-2020, 14:08

– Dla dalszego rozwoju współpracy handlowej z Japonią duże znaczenie ma realizacja umowy o partnerstwie gospodarczym z Unią Europejską, Umowa zakłada stworzenie strefy wolnego handlu. Przez stopniowe znoszenie ceł we wzajemnym handlu, daje również dostęp do japońskiego rynku zamówień publicznych i upraszcza procedury celne – mówi Grażyna Ciurzyńska.

Umowa o partnerstwie gospodarczym między UE a Japonią (EPA) weszła w życie 1 lutego 2019 roku. Dzięki zapisom obniżającym cła na wiele produktów rolno-spożywczych, polskie firmy produkujące i przetwarzające żywność zyskały szansę na większą współpracę handlową z tym dalekim, azjatyckim krajem.

20 i 21 stycznia br. premier Mateusz Morawiecki przebywał z wizytą w Tokio, gdzie spotkał się z premierem Japonii Shinzo Abe. Rozmowy szefów rządów dotyczyły m.in. współpracy gospodarczej.  

– Polska, wchodząc na wyższy poziom rozwoju gospodarczego, będzie potrzebowała tak dobrego partnera, jakim jest Japonia – mówił po spotkaniu z premierem Japonii Shinzo Abe w Tokio premier Mateusz Morawiecki.

Premier poinformował również, że podczas wizyty odbył szereg rozmów z przedstawicielami japońskiego biznesu. Podkreślił, że firmy, które są w Polsce obecne od 20-30 lat, zwiększają inwestycje, a współpraca i wymiana handlowa między Polską a Japonią "rośnie w tempie dwucyfrowym".

Perspektywy szerszej współpracy z Japonią dotyczą również polskiego sektora rolno-spożywczego. Andrzej Gantner, dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności podkreśla, że rynek japoński to fantastyczna szansa dla polskich producentów żywności. – Po pierwsze dlatego, że jest to w miarę duży rynek, poza tym bogaty i co najważniejsze – jest nakierowany na kupowanie żywności wysokiej jakości. Japończycy podkreślają, że są bardzo zainteresowani produktami o bardzo dużym poziomie bezpieczeństwa, w tym żywnością ekologiczną – tłumaczy Gantner.

W Japonii mają szanse m.in. polskie owoce, słodycze oraz alkohole. Na japońskim rynku bywa też obecne polskie mięso, chociaż nieregularnie z powodu czasowego występowania w Polsce ptasiej grypy i ASF.

więcej informacji:

Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    Grażyna Ciurzyńska RSS ALERT    /    Polska Agencja Inwestycji i Handlu RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT    /    Japonia RSS ALERT    /    handel zagraniczny RSS ALERT    /    Mateusz Morawiecki RSS ALERT    /    Mikihiko Shimizu RSS ALERT    /    Jetro RSS ALERT    /    JAndrzej Szumowski RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Polska Wódka RSS ALERT    /    polska żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.113.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.