Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Japonia – perspektywiczny rynek dla polskich producentów żywności (obszerny wywiad)

Strona 5 z 8


Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 25-09-2017, 09:44

Mówię tu o polskich owocach, warzywach, przetworach z owoców i warzyw, mięsie i przetworach z mięsa, mleku i przetworach z mleka. Praktycznie nie ma takiej dziedziny, w której mielibyśmy sobie stawiać ograniczenia. To jest raczej kwestia szukania dobrych partnerów w Japonii, dotarcia na ten rynek, promocji, bo samodzielnie nic nie zrobimy.

Gdy wchodzi się do japońskiego sklepu, widać ogromy wybór produktów. Żywność w Japonii jest droga, więc z punktu widzenia eksportu to dobra wiadomość – jeśli firma spożywcza ma produkty wysokiej jakości, może eksportować je za spore pieniądze. 

Trzeba szukać takich produktów, które będą trafiały w gusta Japończyków. Ilekroć jeżdżę do Japonii, zawożę do swoich japońskich przyjaciół polską wódkę, czekoladki, kiełbasę. I oni zawsze zachwycają się jakością i smakiem polskich wyrobów. Uważam więc, że polscy producenci, którzy utrzymają jakość i dobrze się wypromują, mają wszelkie szanse, żeby znacznie zwiększyć nasz udział w imporcie rolnym i spożywczym do Japonii. 

Wspomniała Pani o potrzebie promocji produktów spożywczych. To ważne w kontekście tego, że polska żywność praktycznie nie jest znana w Japonii.

To prawda. Wiele lat eksportowaliśmy do Japonii półprodukty, z których Japończycy wytwarzali swoje wyroby (puch gęsi do produkcji kołder czy mleko w proszku do produkcji innych artykułów), więc oni naszej żywności nie znają. Dlatego w tym zakresie czeka nas ciężka praca. Szansą jest to, że Japończycy postrzegają Polskę jako kraj kojarzący się z nieskażonymi produktami. Z drugiej strony jest to barierą, ponieważ przeciętny Japończyk kojarzy nas z Chopinem, Wałęsą i polską wódką, a nie z przetworzonymi wyrobami wysokiej jakości. W związku z tym trzeba zmienić wizerunek Polski, tak aby była kojarzona z krajem na wysokim poziomie technologicznym, krajem, który produkuje żywność wysokiej jakości, trafiającą na półkę towarów o wysokiej cenie. I dlatego tak ważne jest, aby robić zintegrowane akcje promocyjne dotyczące Polski, żebyśmy nie kojarzyli się jedynie z łanem zboża i wierzbami na łące. 

więcej informacji:

Japonia RSS ALERT    /    umowa handlowa UE-Japonia RSS ALERT    /    Henryka Bochniarz RSS ALERT    /    Konfederacja Lewiatan RSS ALERT    /    handel międzynarodowy RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    eksport produktów spożywczych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.190.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.