Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jaromir Paszek na FRSiH 2016: Wizjonerstwa nie da przełożyć się na ciąg zer i jedynek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2016, 14:30
Jaromir Paszek na FRSiH 2016: Wizjonerstwa nie da przełożyć się na ciąg zer i jedynek
Jaromir Paszek, menedżer ds. kontraktów BPSC SA, fot. PTWP

- Naszych klientów takich, jak: Mokate, Lody Koral czy Tarczyński łączy nazwisko właściciela. W dyskusji nad automatyzacją pamiętajmy, że za tymi firmami stoją wizjonerzy, którzy mieli odwagę i pomysł aby rozwijać biznes wraz ze swoimi ludźmi – powiedział Jaromir Paszek, menedżer ds. kontraktów BPSC SA podczas debaty "Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 - nowe technologie czynnikiem konkurencyjności" w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Jak przyznał Jaromir Paszek, w dyskusji nad biznesem 4.0 łatwo zachłysnąć się ideą automatyzacji i snuć wizje zakładów produkcyjnych, w których nie pracuje żaden człowiek.

- Mimo że reprezentuję branżę IT, jestem daleki od tego aby zachłysnąć się ideą wyeliminowania człowieka z procesu produkcji. Przez 16 lat odwiedziłem setki zakładów produkcyjnych, ale nie widziałem ani jednego, w którym nie byłoby człowieka. W polskich fabrykach mamy już zaawansowane automaty i linie produkcyjne, ale dalej są tam ludzie. I cieszę się, że obok wszystkich futurystycznych wizji wciąż mówimy o ludziach - dodał.

Jaromir Paszek zwrócił uwagę, że to właśnie firmy spożywcze w dużym stopniu borykają się obecnie z brakiem ludzi do pracy.

- Wszelkie motywacje i aspiracje pracowników były do tej pory badane głównie pod kątem efektywności. Obecnie głównym wyzwaniem dla producenta jest utrzymanie ludzi w zakładzie. Dotyczy to w dużej mierze firm z branży mięsnej, których zakłady ulokowane są na tzw. ścianie wschodniej. Okazuje się bowiem, że Ukraińcy nie potrafią tak rozkrawać mięsa jak Polacy - dodał.

Według przedstawiciela BPSC SA, pomimo postępującej automatyzacji i mechanizacji, wizjonerzy będą w coraz większej cenie i poważaniu jako ludzie posiadający niezbędną intuicję.

- Jako dostawca IT możemy przekazać im lepiej lub gorzej zagregowane miliony danych. Zakłady mięsne produkują miliony danych dotyczących ważeń, a mleczarnie miliony pomiarów jakości mleka. Wyzwanie tkwi w tym jak te dane połączyć i stworzyć wartość dodaną. Dlatego tak ważne jest używanie odpowiednich narzędzi żeby nakładać i łączyć dane. I to właśnie na technologii i technice zbierania danych będziemy koncentrować się przez kilka najbliższych lat, tak, by umożliwić ich dalszą analizę w modelu Big Data - dodał.

Paszek przyznał, że każda firma spożywcza stawia na indywidualizm, odmienność, coś, czym chcą się odróżniać na rynku.

- Dlatego każde wdrożenie jest zupełnie odrębne. Mamy ponad 30 zakładów mięsnych w Polsce i informatyzacja każdego powinna przebiegać standardowo, ale nic z tego. Wszędzie rozwiązania są szyte na miarę i dopasowane do pomysłu, nie do automatu, czy algorytmu, ale dla człowieka. Kiepski produkt wyjściowy nie pomoże nawet mimo czarów na najnowocześniejszej automatycznej linii produkcyjnej.- dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH