Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jaromir Paszek na FRSiH 2016: Wizjonerstwa nie da przełożyć się na ciąg zer i jedynek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2016, 14:30
Jaromir Paszek na FRSiH 2016: Wizjonerstwa nie da przełożyć się na ciąg zer i jedynek
Jaromir Paszek, menedżer ds. kontraktów BPSC SA, fot. PTWP

- Naszych klientów takich, jak: Mokate, Lody Koral czy Tarczyński łączy nazwisko właściciela. W dyskusji nad automatyzacją pamiętajmy, że za tymi firmami stoją wizjonerzy, którzy mieli odwagę i pomysł aby rozwijać biznes wraz ze swoimi ludźmi – powiedział Jaromir Paszek, menedżer ds. kontraktów BPSC SA podczas debaty "Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 - nowe technologie czynnikiem konkurencyjności" w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Jak przyznał Jaromir Paszek, w dyskusji nad biznesem 4.0 łatwo zachłysnąć się ideą automatyzacji i snuć wizje zakładów produkcyjnych, w których nie pracuje żaden człowiek.

- Mimo że reprezentuję branżę IT, jestem daleki od tego aby zachłysnąć się ideą wyeliminowania człowieka z procesu produkcji. Przez 16 lat odwiedziłem setki zakładów produkcyjnych, ale nie widziałem ani jednego, w którym nie byłoby człowieka. W polskich fabrykach mamy już zaawansowane automaty i linie produkcyjne, ale dalej są tam ludzie. I cieszę się, że obok wszystkich futurystycznych wizji wciąż mówimy o ludziach - dodał.

Jaromir Paszek zwrócił uwagę, że to właśnie firmy spożywcze w dużym stopniu borykają się obecnie z brakiem ludzi do pracy.

- Wszelkie motywacje i aspiracje pracowników były do tej pory badane głównie pod kątem efektywności. Obecnie głównym wyzwaniem dla producenta jest utrzymanie ludzi w zakładzie. Dotyczy to w dużej mierze firm z branży mięsnej, których zakłady ulokowane są na tzw. ścianie wschodniej. Okazuje się bowiem, że Ukraińcy nie potrafią tak rozkrawać mięsa jak Polacy - dodał.

Według przedstawiciela BPSC SA, pomimo postępującej automatyzacji i mechanizacji, wizjonerzy będą w coraz większej cenie i poważaniu jako ludzie posiadający niezbędną intuicję.

- Jako dostawca IT możemy przekazać im lepiej lub gorzej zagregowane miliony danych. Zakłady mięsne produkują miliony danych dotyczących ważeń, a mleczarnie miliony pomiarów jakości mleka. Wyzwanie tkwi w tym jak te dane połączyć i stworzyć wartość dodaną. Dlatego tak ważne jest używanie odpowiednich narzędzi żeby nakładać i łączyć dane. I to właśnie na technologii i technice zbierania danych będziemy koncentrować się przez kilka najbliższych lat, tak, by umożliwić ich dalszą analizę w modelu Big Data - dodał.

Paszek przyznał, że każda firma spożywcza stawia na indywidualizm, odmienność, coś, czym chcą się odróżniać na rynku.

- Dlatego każde wdrożenie jest zupełnie odrębne. Mamy ponad 30 zakładów mięsnych w Polsce i informatyzacja każdego powinna przebiegać standardowo, ale nic z tego. Wszędzie rozwiązania są szyte na miarę i dopasowane do pomysłu, nie do automatu, czy algorytmu, ale dla człowieka. Kiepski produkt wyjściowy nie pomoże nawet mimo czarów na najnowocześniejszej automatycznej linii produkcyjnej.- dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH