Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Kampanie prozdrowotne zmieniły postawy 43 proc. Polaków

Skuteczność zdrowotnych kampanii edukacyjnych jest często poddawana w wątpliwość. Z badania przeprowadzonego na początku grudnia wynika jednak, że 43 proc. dorosłych Polaków podjęło działania dla poprawy zdrowia lub jego kontroli pod wpływem tego rodzaju kampanii.

Najczęściej zmiany podejścia do kwestii zdrowotnych były powodowane przez kampanie dotyczące zmiany diety i trybu życia na zdrowszy, a najrzadziej kampanie zachęcające do szczepień, wynika z informacji prasowej przesłanej PAP.

Badanie internetowe zostało przeprowadzone w dniach 4-5 grudnia 2018 r. przez agencję SW RESEARCH na zlecenie Grupy On Board Think Kong. Objęto nim 1083 dorosłych Polaków powyżej 18. roku życia.

Osoby, które przyznały, że kampania prozdrowotna skłoniła ich do działania, wskazywały przede wszystkim: zmianę na lepsze nawyków żywieniowych (57 proc.) bądź trybu życia (49 proc.), a w dalszej kolejności wykonanie podstawowych badań krwi (40 proc.).

Rolą kampanii w obszarze zdrowia jest też edukacja na temat istnienia danych chorób czy problemów zdrowotnych oraz walka ze stereotypami. 30 proc. respondentów, na których postawy kampania miała wpływ - przyznało, że zwiększyła się ich tolerancja w stosunku do ludzi z dolegliwościami, takimi jak autyzm, stwardnienie rozsiane czy niepełnosprawność ruchowa.

Kampania edukacyjna skłoniła zaledwie 6 proc. ankietowanych do wizyty u lekarza i 7 proc. do wykonania bardziej specjalistycznych badań w kierunku wykrycia danej choroby. Najmniej skuteczne były kampanie zachęcające do szczepień profilaktycznych - tylko 3,3 proc. osób zaszczepiła siebie w wyniku działań edukacyjnych.

Edukacyjne projekty zdrowotne najczęściej skłaniają ludzi do dbania o swoje zdrowie, a rzadziej do troski o zdrowie innych osób. W odpowiedzi na przekaz kampanii niespełna 5 proc. respondentów wysłało na badania swoich bliskich, a 2,6 proc. zaszczepiło ich przeciw danej chorobie.

Jak oceniają inicjatorzy badania w informacji prasowej przesłanej PAP, wyniki te pokazują, że "realizowane kampanie edukacyjne w obszarze ochrony zdrowia mogą być skuteczne" i skłaniać do działania. Docierają jednak do niespełna połowy Polaków, a w niektórych obszarach - jak szczepienia czy badania kontrolne - do bardzo małego odsetka. Ciągle jest wiele do zrobienia, jeśli chodzi o edukowanie w zakresie badań profilaktycznych, wizyt kontrolnych u lekarza czy stosowanie szczepionek - podkreślają.

Grupa On Board Think Kong prowadzi działanie w dziedzinach doradztwa public relations i public affairs, social mediów, SEO (optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych), content marketingu, kreacji i strategii. Jest częścią międzynarodowej niezależnej sieci ECCO Network obecnej w ponad 30 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

kampanie społeczne RSS ALERT    /    kampanie prozdrowotne RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.238.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.