Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kantar Millward Brown: Polacy pracują średnio 45 godz. tygodniowo

  • Autor: PAP
  • Data: 20-09-2017, 08:10
Kantar Millward Brown: Polacy pracują średnio 45 godz. tygodniowo
fot. shutterstock

Polacy pracują średnio 45 godzin tygodniowo; najwięcej czasu w pracy spędzają ci, którzy otrzymują wynagrodzenie ponad 3999 zł oraz osoby prowadzące własną działalność gospodarczą - wynika z badania Kantar Millward Brown dla Work Service.

W badaniu podkreślono, że średni tygodniowy czas pracy wzrasta wraz z zarobkami. Najwięcej pracują osoby, które otrzymują pensje powyżej 3 tys. 999 zł. W ich przypadku średni tygodniowy czas pracy wynosi nieco ponad 50 godz. Średni tygodniowy czas pracy osób, które zarabiają od 3 tys. do 3 tys. 999 zł wynosi 46,6 godz. Osoby, których miesięczna pensja waha się od 2 tys. do 2 tys. 999 zł średnio pracują 43,8 godz. w tygodniu. Średnio 42,2 godz. w tyg. pracują pracownicy zarabiający do 1999 zł.

Co ciekawe - zaznaczono w raporcie - mężczyźni pracują o ponad 5,5 godziny dłużej niż kobiety, co również przekłada się na różnice w płacach u obu płci.

Z badania wynika, że najwięcej czasu obowiązkom zawodowym poświęcają osoby prowadzące własną działalność gospodarczą - aż 72 proc. pracuje ponad 40 godzin tygodniowo, a średnia dla tej grupy to 55 godzin. "1/3 zatrudnionych na pełen etat spędza w miejscu zatrudnienia ponad 40 godzin. To dowód na to, że nadgodziny dotyczą w dużym stopniu ludzi na umowach o pracę" - czytamy w raporcie. Średnia liczba godz. w tygodniu dla osób zatrudnionych na nie pełen etat wynosi 33,8. Nieco więcej średnio w tygodniu pracują zatrudnieni na umowę zlecenie lub umowę o dzieło - 42,7 godz.

Dyrektor Zespołu Analiz w Work Service Andrzej Kubisiak podkreślił, że Polacy już teraz są w czołówce najbardziej zapracowanych narodów. "To potwierdza tezę Narodowego Banku Polskiego, który zwraca uwagę, że rośnie liczba nadgodzin, co przekłada się na większą presję płacową. Niskie inwestycje w połączeniu z deficytami pracowników sprawiają, że firmy, żeby utrzymać produkcję, muszą jednak wydłużać czas pracy osobom już zatrudnionym. Długofalowo nie jest to jednak rozwiązanie, bo osoba przepracowana jest mało efektywna. A za nadgodziny trzeba pracownikom zapłacić. To spowoduje wzrost kosztów personalnych, co docelowo odczujemy wszyscy w cenach produktów - skomentował w badaniu.

Zwrócił uwagę, że tam, gdzie pojawia się możliwość wydłużania czasu pracy, wielu pracowników sięga po nadgodziny, aby zwiększyć swoje dochody. "Z naszych badań wynika, że różnica między osobami o największych a najmniejszych dochodach wynosi 8 godzin tygodniowo czyli jeden dzień roboczy" - dodał Andrzej Kubisiak.

Badanie "Barometru Rynku Pracy VIII", zrealizowane między 19-24 lipca 2017 r. zostały opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Kantar Millward Brown S.A. Badanie zostało zrealizowane na próbie osób pracujących (N=515) dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby dorosłych Polaków N=1000. Sondaż przeprowadzono za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATIBUS. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH