Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Karty kredytowe i telefony większym źródłem danych niż internet

  • Autor: PAP
  • Data: 15-12-2015, 10:23

Zdaniem wykładowcy w Harvard Business School Lutza Fingera bardzo trudno nie zostawić po sobie śladu w internecie, ale karty kredytowe, odczyty z telefonów komórkowych i kamery przemysłowe są dużo większym źródłem danych o użytkownikach.

Jak zaznaczył ekspert, dane były zawsze ważne dla firm, ale w ostatnich latach znacznie zwiększyła się ich dostępność.

"Firmy ubezpieczeniowe analizują dane po to, by określić, jaka powinna być wysokość składki, jakie jest prawdopodobieństwo, że będziesz mieć wypadek. Dane są bardziej dostępne. Gdy idziesz do Disneyworld, dostajesz bransoletkę, która pozwala Disneyworld obserwować, do których części parku się kierowałeś, co i jak długo robiłeś. Jest więc dużo więcej danych, a jeśli masz dane, masz więcej możliwości rozpoznawania wzorców (zachowania), możesz spróbować znaleźć co jest w nich specjalnego, bez tego nie możesz obserwować biznesu. Jest więcej danych i lepsze technologie, by je opracowywać" - powiedział Lutz.

Jak mówił, w internecie zostawiamy ślady swoich danych. "I jeśli nie stosujemy się do rekomendacji, np. (Edward) Snowden stworzył wytyczne jak uczynić ten ślad anonimowym, jest bardzo trudno nie zostawić śladu i ludzie mogą go wykorzystać do celów marketingowych albo innych (...)" - dodał.

Jednak, jego zdaniem to "karty kredytowe, odczyty z telefonu, kamery przemysłowe są dużo większymi zasobami danych, które mogą zostać użyte". Lutz zwrócił uwagę, że na przykład "ostatnio firmy zaczęły używać zdjęć satelitarnych, żeby liczyć samochody na parkingu, by odkryć możliwe przychody z handlu".

"Myślę, że ważne, abyśmy znaleźli przydatny sposób pracy z danymi, który chroniłby nas jako osoby prywatne i wciąż przynosił korzyści z danych. Patrząc np. na aspekt opieki zdrowotnej: z jednej strony chcemy chronić dane, ale z drugiej strony identyfikować przyczyny chorób" - dodał.

Lutz ocenił, że "big data" jest rozwijającym się obszarem tworzącym nowe miejsca pracy m.in. dla analityków danych. Zakłada on jednak, że nie będą pojawiały się firmy deklarujące, że są firmami "big data", ale że ta dziedzina będzie "scalać się" z gospodarką.

"Nie zaobserwujemy ogromnego nowego biznesu, ale zaobserwujemy, że biznes będzie musiał się dostosować do stosowania +big data+ i znaleźć efektywny sposób ich użycia (...). Potrzeba, by menadżerowie zrozumieli jak pracować z danymi, to jest powód, dla którego wykładam na Harvard Business School, by szkolić menadżerów, by myśleli o tym i pracowali z danymi, tylko wtedy mogą wybrać właściwe podejście do biznesu" - podsumował.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.