Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Każdą polską firmę spożywczą stać na dobry marketing!

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-08-2017, 09:56
Każdą polską firmę spożywczą stać na dobry marketing!
Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries

Gdzie tkwi problem w kreowaniu marek? I Co jest główną przyczyną niepowodzeń producentów na tym polu? - Absolutnie to nie jest kwestia pieniędzy. Niestety, ale problem tkwi w mentalności właścicieli czy prezesów firm – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

- Oczywiście nie każdemu budżet pozwala pójść od razu do telewizji. Jednak w dobie Internetu i social mediów można relatywnie niskim kosztem skutecznie budować świadomość marki wśród konsumentów. Nie musimy od razu inwestować grubych milionów na reklamy w telewizji. Niestety, ale problem tkwi w mentalności. Właściciele czy prezesi firm często blokują działania marketingowe. Chcą na nich „przyoszczędzić” – komentuje Michał Maciejewski.

Jego zdaniem to droga do nikąd, bo bez sprawnego marketingu sprzężonego ze skutecznym zespołem handlowców, rozwój marki (każdej, nie tylko spożywczej) jest praktycznie niemożliwy. Można mieć naprawdę świetny produkt, ale co z tego, jeśli nikt się o nim nie dowie?

- Przykro to mówić, ale wiele polskich firm z branży spożywczej wciąż tkwi mentalnie w latach 90-tych. Boi się wyjść ze swojej teoretycznie „bezpiecznej” strefy komfortu i przez to zostaje w tyle w zderzeniu z koncernami. To przykre, bo ich produkty są często dużo lepsze jakościowo. Konsumenci jednak o tym nie wiedzą. Nie każdy jest na tyle świadomy, aby czytać etykiety. Konsument kupuje oczami, wybiera te produkty, które skądś kojarzy, które widział na Facebooku, słyszał w reklamie czy przeczytał o nich na popularnym blogu. Tak po prostu jest i trzeba się z tym pogodzić – dodaje ekspert.

Brak odpowiedniej promocji to nie tylko problem poszczególnych firm, ale i całych kategorii. Zapytaliśmy dyrektora w agencji Pitted Cherries dlaczego nie ma potrzeby budowania danych segmentów poprzez działania informacyjne?

Jak podkreśla, problemem jest wciąż mentalność osób decyzyjnych w polskich firmach. Właściciele nie widzą sensu w promowaniu kategorii, jeśli w działaniach marketingowych nie pojawia się ich marka. Zadają proste pytanie – po co mi to?

- Prosty przykład. Załóżmy, że jestem dystrybutorem arbuzów w Polsce. Po co mi promować arbuzy? Jeszcze przypadkiem wzrośnie sprzedaż konkurencji! W moim krótkowzrocznym postrzeganiu marketingu nie dostrzegam długodystansowych korzyści. Chcę zainwestować 10 tysięcy w marketing i po miesiącu działań wyjąć 20 tysięcy! Ten sposób myślenia może się wydać wręcz komiczny, ale w mojej pracy spotykam się z nim bardzo często. I w pełni go rozumiem. Bo przecież każdy dąży w konsekwencji do zwiększenia sprzedaży. Jednak należy także pamiętać, że kampanie marketingowe to nie jest krótkoterminowa inwestycja – tłumaczy Michał Maciejewski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 010) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH