Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Każdą polską firmę spożywczą stać na dobry marketing!

Gdzie tkwi problem w kreowaniu marek? I Co jest główną przyczyną niepowodzeń producentów na tym polu? - Absolutnie to nie jest kwestia pieniędzy. Niestety, ale problem tkwi w mentalności właścicieli czy prezesów firm – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Każdą polską firmę spożywczą stać na dobry marketing!
Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries

- Oczywiście nie każdemu budżet pozwala pójść od razu do telewizji. Jednak w dobie Internetu i social mediów można relatywnie niskim kosztem skutecznie budować świadomość marki wśród konsumentów. Nie musimy od razu inwestować grubych milionów na reklamy w telewizji. Niestety, ale problem tkwi w mentalności. Właściciele czy prezesi firm często blokują działania marketingowe. Chcą na nich „przyoszczędzić” – komentuje Michał Maciejewski.

Jego zdaniem to droga do nikąd, bo bez sprawnego marketingu sprzężonego ze skutecznym zespołem handlowców, rozwój marki (każdej, nie tylko spożywczej) jest praktycznie niemożliwy. Można mieć naprawdę świetny produkt, ale co z tego, jeśli nikt się o nim nie dowie?

- Przykro to mówić, ale wiele polskich firm z branży spożywczej wciąż tkwi mentalnie w latach 90-tych. Boi się wyjść ze swojej teoretycznie „bezpiecznej” strefy komfortu i przez to zostaje w tyle w zderzeniu z koncernami. To przykre, bo ich produkty są często dużo lepsze jakościowo. Konsumenci jednak o tym nie wiedzą. Nie każdy jest na tyle świadomy, aby czytać etykiety. Konsument kupuje oczami, wybiera te produkty, które skądś kojarzy, które widział na Facebooku, słyszał w reklamie czy przeczytał o nich na popularnym blogu. Tak po prostu jest i trzeba się z tym pogodzić – dodaje ekspert.

Brak odpowiedniej promocji to nie tylko problem poszczególnych firm, ale i całych kategorii. Zapytaliśmy dyrektora w agencji Pitted Cherries dlaczego nie ma potrzeby budowania danych segmentów poprzez działania informacyjne?

Jak podkreśla, problemem jest wciąż mentalność osób decyzyjnych w polskich firmach. Właściciele nie widzą sensu w promowaniu kategorii, jeśli w działaniach marketingowych nie pojawia się ich marka. Zadają proste pytanie – po co mi to?

- Prosty przykład. Załóżmy, że jestem dystrybutorem arbuzów w Polsce. Po co mi promować arbuzy? Jeszcze przypadkiem wzrośnie sprzedaż konkurencji! W moim krótkowzrocznym postrzeganiu marketingu nie dostrzegam długodystansowych korzyści. Chcę zainwestować 10 tysięcy w marketing i po miesiącu działań wyjąć 20 tysięcy! Ten sposób myślenia może się wydać wręcz komiczny, ale w mojej pracy spotykam się z nim bardzo często. I w pełni go rozumiem. Bo przecież każdy dąży w konsekwencji do zwiększenia sprzedaży. Jednak należy także pamiętać, że kampanie marketingowe to nie jest krótkoterminowa inwestycja – tłumaczy Michał Maciejewski.

więcej informacji:

Michał Maciejewski RSS ALERT    /    marki spożywcze RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    kampanie reklamowe RSS ALERT    /    kampanie promocyjne RSS ALERT    /    promocja RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.130.252
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.