Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Każda zmiana nazwy firmy powoduje straty

Przykłady firm, które zdecydowały się zmianę nazwy można mnożyć. Podobnie jak powody, które motywują te zmiany. Zawsze jest to jednak decyzja ekstremalna i pociągająca za sobą straty.

Na początku marca firma rybna Morpol zmieniła nazwę na Mowi Poland. W związku ze zmianami właścicielskimi w ubiegłym roku nazwę zmieniły także Bank Zachodni WBK (teraz to Santander Bank Polska), Saturn (funkcjonuje pod nazwą MediaMarkt), stacje Łukoil (na AMIC Energy). W 2017 roku natomiast Statoil zmienił się w Circle K, a Polski Bus we FlixBus.

- Powody do zmiany nazwy są różne, od kłopotów wizerunkowych po zmianę właściciela. Zawsze jednak w takich sytuacjach są obawy. Najczęstszą obawą jest utrata klientów - tak, jak gdyby zasadniczym celem renamingu nie było zdobywanie nowych. Warto się wówczas zapytać, czy gdyby liczba tych dotychczasowych klientów była całkowicie satysfakcjonująca, kiedykolwiek pomyślelibyśmy o zmianie nazwy? W rzeczywistości pełnej niepewności i trudnych do sprawdzenia prognoz żadne badanie nie pokaże nam przyszłości - warto cofać się w pamięci do momentu, w którym pomyśleliśmy sobie: „zmiana nazwy pozbawiłaby nas wielu problemów i otwarłaby wiele możliwości”. Na pewno nie pomyśleliśmy tak bez powodu - mówi Maciej Wysocki, copywriter w Owocni.pl.

Tomasz Banasik, copywriter i założyciel nazywamy.com uważa, że każda zmiana nazwy powoduje straty dla firmy, ale ich skala może być różna.

- W zasadzie nie da się uniknąć jakichś strat po zmianie nazwy, aczkolwiek ich skala zależy od tego, na jakim modelu sprzedaży dana marka bazuje. Na przykład jeśli firma B2B całą sprzedaż prowadzi przez bezpośrednie kontakty handlowe, strata może być mniejsza niż zysk. Ale jeśli mówimy o marce np. dobra szybko zbywalnego, obecnego w supermarketach, to sytuacja jest już całkowicie inna – uważa.

Całość artykułu na PulsHR.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Morpol RSS ALERT    /    Mowi RSS ALERT    /    Tomasz Banasik RSS ALERT    /    rebranding RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.133.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.