Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KE: 36 mln euro na promocję produktów rolnych

  • Autor: PAP
  • Data: 25-04-2013, 19:03

Blisko 36 mln euro przeznaczy Komisja Europejska na promocję produktów rolnych oraz żywności w krajach unijnych i na świecie. Komisja zatwierdziła 22 programy dotyczące takich działań, w tym jeden z Polski. Ich całkowity budżet sięga ok. 72 mln euro.

Programy te będą zachęcały m.in. do konsumpcji oliwy, mleka i przetworów mlecznych, mięsa, świeżych i przetworzonych owoców i warzyw, produktów ekologicznych, jajek, wina, produktów ogrodniczych - poinformowała w czwartek KE w komunikacie prasowym.

Do 30 listopada u.br. do Komisji wpłynęło 36 propozycji programów promocyjnych i informacyjnych, skierowanych nie tylko do konsumentów z krajów unijnych. KE wybrała 22 projekty; 16 dotyczy promocji produktów na wewnętrznym rynku Wspólnoty, a sześć - w krajach trzecich. Kampanie informacyjne prowadzone będą m.in. w Rosji, Chinach, Ameryce Północnej, Azji Południowo-Wschodniej, Norwegii, Szwajcarii, na Ukrainie, w Indiach i w Korei Południowej.

Dwa programy zostały opracowane wspólnie przez różne państwa członkowskie.

Z Polski został zatwierdzony tylko jeden program, dotyczący promocji mięsa w Stanach Zjednoczonych, w Wietnamie i Korei. Zgłosiła go Unia Producentów i Pracodawców Przemysły Mięsnego (UPEMI), która dostanie na promocję ok. 2,5 mln euro.

Najwięcej programów pochodzi z Holandii (4), Litwy (3), Hiszpanii (3) oraz Grecji (3).

Z unijnych pieniędzy mogą być finansowane działania z zakresu public relations, kampanie promocyjne lub reklamowe, których celem ma być uświadamianie konsumentom, że europejskie produkty są szczególnie atrakcyjne pod względem jakości, bezpieczeństwa dla zdrowia i wartości odżywczych, a także oznakowane i wyprodukowane zgodnie z zasadami higieny oraz z poszanowaniem środowiska i praw zwierząt.

UE finansuje do 50 proc. kosztów tych kampanii. Pozostałą część ponoszą organizacje zawodowe lub branżowe, które zgłosiły projekty, a w niektórych przypadkach - same państwa członkowskie.

Organizacje branżowe zainteresowane promowaniem swoich produktów mogą zgłaszać swoje projekty dwa razy w roku - w przypadku Polski do Agencji Rynku Rolnego. Następnie projekty te są przesyłane do Komisji, która dokonuje ostatecznego wyboru.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH