Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

KE nie wyklucza interwencji ws. przepisów dotyczących przewoźników drogowych

Komisja Europejska nie wyklucza, że będzie interweniować ws. pakietu mobilności, czyli propozycji przepisów dotyczących przewoźników drogowych. To dobra informacja dla Polski i krajów Europy Środkowo-Wschodniej, które wskazują na protekcjonistyczny charakter przepisów.

KE nie wyklucza interwencji ws. przepisów dotyczących przewoźników drogowych
fot.PTWP

Autor: PAP
Data: 17-12-2019, 20:56

Przepisy forsowała przede wszystkim Francja. Przeciwna im była Polska, a także część krajów regionu. Ostatecznie jednak zostały poparte w głosowaniu przez Radę UE i Parlament Europejski. W ubiegłym tygodniu kompromis w sprawie ich ostatecznego kształtu zawarli negocjatorzy europarlamentu i fińskiej prezydencji reprezentującej kraje członkowskie

Wiceszef KE Valdis Dombrovskis powiedział we wtorek w Strasburgu, że KE jest zawiedziona wynikami tych negocjacji.

Jak zaznaczył, propozycje nowych przepisów nie są zgodne z Europejskim Zielonym Ładem. Wyjaśnił, że chodzi m.in. o obowiązkowe powroty ciężarówek do krajów rejestracji co osiem tygodni i restrykcje dotyczące operacji, w których wykorzystywane są co najmniej dwa środki transportu. Wskazał, że takie propozycje nie znalazły się w pierwotnym projekcie KE.

"Obowiązek powrotów ciężarówek będzie nieefektywny dla sektora transportu i spowoduje większe emisje CO2, zanieczyszczenia i ruch na drogach" - powiedział w Strasburgu. Dodał, że KE ocenia wpływ tych propozycji na klimat i jednolity rynek, a następnie podejmie decyzje, czy nie zaproponować nowego projektu zmieniającego te regulacje.

Po 10 godzinach negocjacji w czwartek nad ranem przedstawiciele fińskiej prezydencji i PE osiągnęli kompromis w sprawie propozycji przepisów dotyczących przewoźników drogowych. Pakiet mobilności zakłada m.in. objęcie delegowaniem kierowców w transporcie międzynarodowym.

Choć nie udało się w ramach negocjacji usunąć przepisu dotyczącego obowiązkowego powrotu ciężarówki do kraju macierzystego, to jednak wydłużono okres, co jaki ma on następować - z co najmniej czterech do ośmiu tygodni.

Sektor transportu drogowego jest szczególnie silny nad Wisłą, a polskie firmy doskonale radzą sobie na rynku unijnym. Kraje zachodnie uważają jednak, że konkurencja ze strony firm z Europy Środkowo-Wschodniej zabiera im miejsca pracy.

Krytycy propozycji nowych regulacji wskazują, że objęcie firm transportu drogowego przepisami o delegowaniu (a to zakłada pakiet mobilności) spowodowałoby wzrost obciążeń biurokratycznych i kosztów działalności dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej, które działają na rynkach Zachodu. W rezultacie firmy te byłyby wypychane z tych rynków, a pracownicy mogliby być przejmowani przez firmy zachodnie. Tego obawiają się państwa Europy Środkowo-Wschodniej i wskazują, że jest to forma zachodnioeuropejskiego protekcjonizmu. Kraje zachodnie nowe regulacje tłumaczą natomiast koniecznością zapewnienie lepszej ochrony pracownikom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

transport drogowy RSS ALERT    /    transport samochodowy RSS ALERT    /    pakiet mobilności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.