Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KE przeznaczy 111 mln euro na promocję żywności

  • Autor: PAP
  • Data: 13-10-2015, 16:48
KE przeznaczy 111 mln euro na promocję żywności
fot. Fotolia

Komisja Europejska przyjęła plan promocji europejskiej żywności, który ma pomóc unijnym producentom w zdobywaniu nowych rynków bądź umacnianiu swojej pozycji w krajach trzecich. W 2016 r. na promocję żywności z UE trafić ma 111 mln euro.

Hasło nowej polityki promocyjnej brzmi: "Smacznego, to z Europy" ("Enjoy, it's from Europe"). Obejmuje ona działania informacyjne zarówno na rynku unijnym, jak i w wybranych krajach pozaeuropejskich. Najwięcej środków trafi na promocję żywności z UE w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej i na Tajwanie.

Zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi promocji żywności stawki współfinansowania ze strony UE będą wynosić od 50 do 70-80 proc. (do 85 proc. dla Grecji i Cypru). Ale jednocześnie znika możliwość współfinansowania tych działań przez kraje unijne; zdaniem KE stworzy to "równe warunki działania we wszystkich państwach członkowskich". Ograniczone mają zostać wymogi biurokratyczne przy wyborze współfinansowanych projektów.

30 mln euro trafić ma na wsparcie działań promocyjnych w dwóch sektorach, w których sytuacja jest obecnie bardzo trudna; chodzi o sektory produktów mlecznych i wieprzowiny.

Komisja rozszerzyła również zakres produktów, na których promocję będzie można uzyskać wsparcie, m.in. o przetworzone produkty rolne, takie jak chleb, makaron czy czekolada.

- Europejskie produkty rolno-spożywcze są najlepsze na świecie. Rynek eksportowy tych produktów, o wartości 110 miliardów euro, tworzy miejsca pracy i powoduje wzrost na obszarach wiejskich w całej Unii Europejskiej - podkreślił komisarz UE ds. rolnictwa Phil Hogan. Dodał, że zwiększenie środków na promocję tej żywności "poprzez efekt dźwigni odkryje przed europejskimi produktami rolno-spożywczymi dalsze możliwości na nowych rynkach oraz zwiększy ich obecność na rynkach dotychczasowych".

- W najbliższych miesiącach spodziewam się nasilenia ofensywy dyplomatycznej i misji handlowych w celu otwarcia dla producentów z UE dalszych możliwości na całym świecie - oświadczył Hogan.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH