Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KE przyjrzy się sposobom wykorzystania big data przez firmy

  • Autor: PAP
  • Data: 03-01-2018, 11:29

Unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager, zapowiedziała, że Komisja Europejska przyjrzy się uważniej sposobom, w jaki firmy korzystają z big data i czy ma to wpływ na powstawanie monopoli i zaburzanie zdrowych mechanizmów konkurencji.

"W niektórych obszarach big data to niezwykle wartościowe informacje" - stwierdziła Vestager w wywiadzie udzielonym dziennikowi "Wall Street Journal". "Mogą wpływać one na trendy rynkowe i dawać poszczególnym uczestnikom wymiany handlowej przewagę, która dla innych podmiotów jest niedostępna" - dodała komisarz ds. konkurencji.

Szczególnym przedmiotem zainteresowania unijnych regulatorów prawa antytrustowego będzie stwierdzenie, czy duże koncerny przetwarzające big data, takie jak Facebook, Alphabet czy BMW mogą na podstawie pozyskanych w ten sposób i dostępnych wyłącznie dla nich informacji wykluczać z konkurencji rynkowej nowych graczy, na przykład zdobywając nowych klientów bądź tnąc koszty.

Według regulatorów, big data same w sobie nie są zagrożeniem dla konkurencji, ale warto poświęcać szczególną uwagę procesom monopolizacji na rynku, jak i synergii firm, przede wszystkim celem upewnienia się, że zdrowy proces konkurencji nie jest zagrożony przez brak dostępu do informacji.

Urzędnicy wskazują, że firmy przetwarzające dane na masową skalę mogą mieć dostęp do tak dokładnego profilowania swoich klientów, że zyskują tym samym ogromną przewagę w dziedzinie marketingu kierunkowanego bądź w tworzeniu specjalnie dopasowanych produktów, które od razu deklasują konkurencję.

Margrethe Vestager do danych zwykła odnosić się określając je jako "nową walutę, której konsumenci używają, aby płacić za +darmowe+ usługi i produkty". Zapewniła też, że w ramach swoich obowiązków czuwa nad każdą sprawą, w której powstaje ryzyko naruszenia prawa antytrustowego z wykorzystaniem procesów przetwarzania danych. Według niej, unijni regulatorzy wkrótce poświęcą więcej uwagi również analityce danych, której wielkie firmy przetwarzające informacje mogą używać celem zyskania wiedzy na temat swoich rynkowych konkurentów, co ma być wykorzystywane na przykład w procesach ustalania cen za produkty i usługi.

Big data to dane, których potencjał w biznesie wciąż zwiększa się. Dzięki nim firmy mogą lepiej docierać do nowych klientów, poprawiać efektywność swoich procesów biznesowych, a także zwiększać swoją wymierną, rynkową wartość. Obecnie dane te są pozyskiwane z coraz większej ilości źródeł, w tym - z przedmiotów codziennego użytku podłączonych do internetu - na przykład samochodów, lodówek czy smartfonów. Dane zdobyte w ten sposób często pomagają firmom w opracowywaniu algorytmów sztucznej inteligencji, które automatyzują procesy biznesowe na podstawie zgromadzonych informacji o klientach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.