Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

KE ruszą z kampanią skierowaną do przedsiębiorstw w sprawie skutków twardego brexitu

Komisja Europejska zainaugurowała w poniedziałek kampanię informacyjną dotyczącą ceł i podatków, takich jak VAT, która ma pomóc unijnym przedsiębiorcom, jeśli dojdzie do wyjścia Wielkiej Brytanii z UE bez porozumienia.


Autor: PAP
Data: 18-02-2019, 14:03

Na nieco ponad pięć tygodni przed planowanym wyjściem Zjednoczonego Królestwa z UE firmy po obu stronach kanału La Manche nie mają pewności, jak będzie wyglądało prowadzenie przez nich biznesu po brexicie. Kampania, z którą KE właśnie wystartowała, ma pomóc chcącym prowadzić handel z Wielką Brytanią po 30 marca, by uniknęli poważnych zakłóceń w działalności.

"W miarę, jak zbliża się 29 marca, rośnie ryzyko brexitu bez porozumienia. Komisja Europejska i krajowe organy celne dokładają wszelkich starań, by móc wprowadzić kontrole przepływu towarów między UE a Zjednoczonym Królestwem. Jest to konieczne do ochrony naszych konsumentów i rynku wewnętrznego" - oświadczył w poniedziałek komisarz UE ds. gospodarczych i finansowych, podatków i ceł Pierre Moscovici.

KE przygotowała dla firm specjalny "Przewodnik celny", w którym tłumaczy, że od 30 marca wobec przedsiębiorstw handlujących z podmiotami z Wielkiej Brytanii będą miały zastosowanie formalności celne, a więc trzeba będzie dokonywać zgłoszeń, a organy celne mogą żądać gwarancji na poczet potencjalnych lub istniejących długów celnych.

Bez okresu przejściowego określonego w umowie o wyjściu stosunki handlowe ze Zjednoczonym Królestwem od 30 marca podlegać będą ogólnym zasadom WTO. Nie będzie przy tym żadnych preferencji wynikających z tego, że Wielka Brytania była członkiem UE.

Niektóre towary wwożone na terytorium UE ze Zjednoczonego Królestwa mogą być objęte zakazami lub ograniczeniami, co oznacza, że mogą być konieczne pozwolenia na przywóz lub wywóz. Co więcej, pozwolenia na przywóz i wywóz wydane przez władze Wielkiej Brytanii nie będą już obowiązywały w UE (UE-27).

KE przyznaje, że nie da się całkowicie złagodzić wpływu, jaki miałby scenariusz zakładający brak porozumienia, jednak ma nadzieję, że kampania pomoże w dotarciu do firm w UE, które odczułyby negatywne skutki chaotycznego brexitu.

"Dużo zależy od tego, czy przedsiębiorstwa prowadzące handel ze Zjednoczonym Królestwem będą na bieżąco z przepisami celnymi, które w przypadku braku porozumienia zaczną obowiązywać od pierwszego dnia po brexicie" - podkreślił Moscovici.

Aby im pomóc, KE przygotowała też prostą listę kontrolną składającą się z pięciu punktów, która informuje przedsiębiorców, jakie działania powinni podjąć. Chodzi np. o zarejestrowanie się w urzędzie celnym, czy ocenę zdolności magazynowych i ludzkich. Materiały opublikowane w ramach kampanii są dostępne we wszystkich językach UE.

więcej informacji:

Brexit RSS ALERT    /    rozpad Unii Europejskiej RSS ALERT    /    Wielka Brytania RSS ALERT    /    Wielka Brytania opuszcza UE RSS ALERT    /    Komisja Europejska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.251.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.