REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

KE wspiera konsumenckie testy produktów m.in. w Polsce

  • Autor: PAP
  • Data: 03-09-2009, 15:54

"Chodzi o to, aby udostępnić nowym konsumentom najpotężniejszą broń: wiedzę. Wiedzę na temat jakości, bezpieczeństwa i wartości lub ceny produktów, które kupują każdego dnia" - powiedziała w czwartek unijna komisarz ds. konsumentów Meglena Kunewa, prezentując wyniki trzyletniego projektu wartości 5 mln euro (w tym 1,6 mln z funduszy UE).

REKLAMA

W ramach tego programu KE współfinansowała 18 testów porównawczych: od pralek, przez cyfrowe aparaty fotograficzne i telefony komórkowe po olejki do opalania. Włączono do nich marki obecne na rynkach Cypru, Czech, Rumunii, Słowenii i Węgier oraz Polski, bo właśnie w tych krajach KE chce zdynamizować działalność organizacji konsumenckich i zachęcić konsumentów, by zaglądali do wyniku testów przed poważnymi zakupami.

"Wydając mnóstwo pieniędzy na jakiś sprzęt, dobrze jest sprawdzić w wiarygodnym, niezależnym źródle, jaki produkt jest najlepszy" - powiedziała Joanna Wosińska z polskiej fundacji "Pro-Test", która wraz z Federacją Konsumentów uczestniczyła w projekcie. Zwłaszcza że produkty najdroższe, cieszących się największym uznaniem marek - jak podkreśliła - wcale nie zawsze okazują się najlepsze. "Dotyczy to zwłaszcza kosmetyków" - powiedziała.

KE postanowiła wesprzeć organizacje konsumenckie w nowych krajach, by z czasem zyskały taką pozycję, jak na Zachodzie. W Niemczech, Francji, Belgii czy Wielkiej Brytanii czasopisma z testami prenumerują setki tysięcy konsumentów. Tymczasem polski "Świat konsumenta" w drukowanej formie w ogóle przestał się ukazywać, a na internetową stronę jego następcy, magazynu "Pro-Test", wchodzi miesięcznie około 20 tys. osób. Wosińska liczy, że na skutek kampanii marketingowej w pół roku liczba regularnych czytelników zwiększy się do 75 tys.

"Coraz więcej polskich konsumentów dowiaduje się o nas i wchodzi na naszą stronę" - powiedziała Wosińska.

Dostęp do wyników testów jest płatny; pojedyncza analiza kosztuje 9,9 zł, roczna prenumerata - 79 zł. "W ten sposób organizacje konsumenckie mogą się utrzymać" - tłumaczyła komisarz Kunewa. Dodała, że pozbawione wsparcia reklamodawców (w celu utrzymania niezależności i bezstronności) organizacje potrzebują środków na drogie, prowadzone w zagranicznych, specjalistycznych laboratoriach badania. KE liczy, że teraz, po zakończeniu trzyletniego projektu, będą potrafiły utrzymać się same.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH