Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Kierownik CCIFP: Na rynku francuskim trudno znaleźć polskie marki

Francja to bardzo wymagający i konkurencyjny rynek. Prawie wszystkie największe koncerny spożywcze są już tu obecne, ponadto Francuzi są bardzo przywiązani do własnych marek. Polska wysyła na ten rynek głównie produkty spożywcze nieprzetworzone. W efekcie, za wyjątkiem kilku produktów, głównie alkoholi, Polska żywność nie jest rozpoznawalna we Francji - uważa Nadia Bouacid, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP).

Kierownik CCIFP: Na rynku francuskim trudno znaleźć polskie marki
Nadia Bouacid, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP). Fot. CCIFP

Autor: portalspozywczy.pl, PB
Data: 27-06-2013, 16:04

- Wysoka konkurencyjność na rynku francuskim to z pewnością jeden z czynników, który nie ułatwia wejścia nowym produktom. Prawie wszystkie największe koncerny spożywcze są już obecne we Francji, a dodawszy do tego mniejsze, regionalne firmy produkcyjne, nie jest łatwo stawić czoła konkurencji - mówi Nadia Bouacid.

- Dość dużą barierą może być także przywiązanie Francuzów do ich własnych marek i do pochodzenia żywności. Lokalni producenci, od wielu lat oferujący swoje produkty w jednym regionie, czy mieście mają bardzo konserwatywnych i wiernych klientów. Ciężko zmienić pewne przyzwyczajenia, szczególnie w zakresie produktów spożywczych. Francuski klient nie ma również świadomości istnienia polskich produktów, gdyż nasze marki są w niewielkim stopniu obecne na tamtym rynku - dodaje.

W efekcie, mimo tego, że eksportujemy znaczne ilości produktów, to jednak nie są to artykuły przetworzone, spakowane i obrandowane. W dużym stopniu są to produkty spożywcze, na bazie których francuskie firmy robią swoje własne artykuły i sprzedają pod własną marką.

- Za wyjątkiem kilku produktów, głównie alkoholi, Polska żywność nie jest rozpoznawalna we Francji. Mimo że przeciętny Francuz spożywa wiele produktów, które pochodzą z naszego kraju, to w większości przypadków nie jest tego świadom. Są to bowiem produkty świeże jak owoce, czy warzywa, lub składniki produktów finalnych, które są przetwarzane i pakowane we Francji. Polski drób, tytoń, czy nawet ślimaki nie są kojarzone z Polską - mówi Nadia Bouacid.

Kierownik CCIFP zwraca uwagę, że nie wszystkie polskie firmy, które chcą eksportować na rynek francuski są do tego dobrze przygotowane. Tymczasem wysiłki eksportera może zniweczyć tak drobna kwestia, jak wielkość opakowania.

- Zanim rozpoczniemy sprzedaż należy poświęcić dużo czasu i środków na dogłębną analizę rynku, co pozwoli na dobre spozycjonowanie produktu. Należy też poznać gusta i preferencje francuskich klientów, gdyż często nasze produkty, które są bardzo dobre jakościowo i cenowo mogą nie trafić na półki sklepowe. Przykładem mogą być różnice w opakowaniach. We Francji praktycznie nie znajdziemy jogurtów sprzedawanych pojedynczo. Zazwyczaj są to cztero- sześcio-, a nawet dwunastopaki. Nawet tak wydawałoby się drobna rzecz może zniweczyć wszelkie starania polskiego eksportera, czy producenta - mówi Nadia Bouacid.

więcej informacji:

Nadia Bouacid RSS ALERT    /    CCIFP RSS ALERT    /    Francja RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.