REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kierownik Rohlig Suus: Logistyka pozwala generować oszczędności

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2013, 11:21
Kierownik Rohlig Suus: Logistyka pozwala generować oszczędności
Anna Galas, kierownik ds. rozwoju logistyki kontraktowej w Rohlig SUUS Logistics

W przypadku branż sezonowych największy wzrost kosztów transportowych przypada na czas tzw. pików sprzedażowych. Aby jak najbardziej zniwelować ryzyko wyższych kosztów, producenci powinni szukać operatora logistycznego, który obsługuje piki sprzedażowe innych klientów, przypadające w odmiennych miesiącach niż ich - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Galas, kierownik ds. rozwoju logistyki kontraktowej w Rohlig Suus Logistics.

REKLAMA
- Z jakich rozwiązań informatycznych korzystają Państwo przy współpracy z klientami z branży FMCG?

- W przypadku rynku FMCG poza standardowymi usługami składowania i dystrybucji, kluczowe jest zarządzanie towarem w magazynie w oparciu o datę przydatności do spożycia czy numer partii. Efektywne zapewnienie tego czynnika wymaga od operatora posiadania nowoczesnego systemu WMS (ang. Warehouse Management System), który skanuje etykiety GS1 na opakowaniach, uzupełniając i przetwarzając takie dane, jak np. numer towaru i partii, datę ważności, liczbę produktów na palecie. Mamy więc stały dostęp do bieżących informacji o stanach magazynowych.

Gdy towar opuści magazyn, również nie tracimy go z oczu. System WMS połączony jest bowiem z systemem TMS (ang. Transport Management System), dzięki czemu śledzimy przebieg dostawy towaru do klienta, eliminując tym samym większość możliwych błędów ludzkich oraz usprawniając procesy logistyczne. Jak wygląda to w praktyce? Jeśli klient z jakiegoś powodu, np. błędu przy produkcji, zgłosi potrzebę zablokowania konkretnej partii towaru, zrobimy to bez najmniejszego problemu. Kompatybilność systemów WMS i TMS umożliwi nam szybkie prześledzenie aktualnej lokalizacji danej partii towaru i szybkie wycofanie jej z rynku.

- Posiadanie nowoczesnych systemów wydaje się nieodzowne nie tylko przy zarządzaniu finalnymi produktami, ale również komponentami do produkcji produktów spożywczych...

- W jednej z naszych lokalizacji zajmujemy się zarzadzaniem towarem-komponentem, tj. cukrem do produkcji gumy do żucia. W tym przypadku mechanizmy opisane powyżej, czyli np. zarządzanie w oparciu o numer towaru i partii czy datę przydatności, wykorzystujemy, by terminowo i bezbłędnie dostarczać komponent na linie produkcyjne. 

- Gdzie w tym kontekście producenci i sprzedawcy towarów FMCG mogą szukać oszczędności?

- W przypadku branż sezonowych największy wzrost kosztów transportowych przypada na czas tzw. pików sprzedażowych. Dotyczy to również segmentu FMCG. Aby jak najbardziej zniwelować ryzyko wyższych kosztów, producenci powinni szukać operatora logistycznego, który obsługuje piki sprzedażowe innych klientów, przypadające w odmiennych miesiącach niż ich.

W takiej sytuacji operator może te same zasoby wykorzystać w różnych terminach, dzięki czemu klienci nie ponoszą ekstra kosztów za ponadstandardową ilość towarów. Np. wśród naszych klientów nawet w przypadku branży FMCG mamy klientów o zróżnicowanych potrzebach. Są wśród nich tacy, których piki sprzedażowe przypadają w standardowych okresach, ale współpracujemy też np. z producentem wody, który największą sprzedaż notuje w miesiącach letnich.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH