Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kierownik SUUS Fresh: Rośnie popyt na logistykę produktów świeżych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-07-2012, 13:19
Kierownik SUUS Fresh: Rośnie popyt na logistykę produktów świeżych
Bogumił Baron, kierownik zespołu projektowego SUUS Fresh z ROHLIG SUUS Logistics

Branża logistyczna z pewną dozą nadziei i zaciekawienia oczekiwała na tegoroczne Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. - Po raz pierwszy mieliśmy okazję obsługiwać tak ważną imprezę i nikt do końca nie wiedział jakiego natężenia pracy powinniśmy się spodziewać. Zapowiadano miliony kibiców. Oczekiwaliśmy zatem wzrostu zapotrzebowania na produkty spożywcze, więc i ich transport - mówi Bogumił Baron, kierownik zespołu projektowego SUUS Fresh z ROHLIG SUUS Logistics.

- Średnio w miesiącach poprzedzających Euro 2012 wzrost obrotów w branży wyniósł ok. 10 proc. Zdecydowanie więcej transportowało się wszelkiego rodzaju napojów, piwa, przekąsek, półproduktów do przygotowania dań gotowych i fast foodów (produkty mięsne, garmażeryjne), lodów czy wybranych produktów nabiałowych - zwraca uwagę Baron.

Czy Euro 2012 wpłynęło więc na ogólny rozwój i nowe inwestycje w branży? - Zasadniczo liczba poważnych i dynamicznych inwestycji na rynku nie jest duża. Wynika to z wielu czynników. Inwestycje w obszarze logistyki produktów świeżych wymagają zdecydowanie wyższych nakładów finansowych niż logistyki innego typu towarów. Liczba klientów, dla których podejmowanie takich inwestycji przez operatora ma racjonalne podstawy finansowe, jest dość ograniczona - ocenia kierownik zespołu projektowego SUUS Fresh.

- Trzeba również pamiętać, że zazwyczaj negocjacje dotyczące wykonywania dużych projektów trwają wiele miesięcy, co w połączeniu z czasem przeznaczonym na realizację inwestycji powoduje, że zmiany nie są spektakularne, a raczej mocno rozłożone w czasie - dodaje.

Czy wobec tych czynników sezonowy wzrost obrotów o ok. 10 proc. mógł coś zmienić? - W przypadku transportu produktów świeżych chwilowe wzrosty obrotów nie mają aż tak dużego znaczenia i nie przekładają się bezpośrednio na większą skłonność do inwestycji - przyznaje Bogumił Baron. - Organizacja Euro przez Polskę i Ukrainę była więc raczej szansą dla firm i przewoźników realizujących długoterminowe inwestycje infrastrukturalne. W przypadku naszej działalności mogła być jedynie dodatkowym zastrzykiem finansowym, który jednak nie będzie miał dużego znaczenia w bilansie rocznym - zaznacza.

Gdzie zatem widać szanse rozwoju fresh logistyki? - W dłuższej perspektywie liczymy na wzrost obrotów dzięki ewolucyjnej zmianie nawyków żywieniowych, które można zauważyć w naszym społeczeństwie. Przykładamy coraz większą wagę do zdrowego i aktywnego trybu życia, co wiąże się z rosnącym zapotrzebowaniem na zdrową i świeżą żywność. Dodatkowo obserwujemy też wzrost popytu na dania gotowe, zarówno świeże jak i mrożone. Wszystko to zwiększa popyt na logistykę produktów świeżych - podsumowuje Baron.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH